Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Influenszerek bérelnek 200 millió forintos luxusautókat, amiket még vezetni sem tudnak

Influenszerek bérelnek 200 millió forintos luxusautókat, amiket még vezetni sem tudnak

Influenszerek bérelnek 200 millió forintos luxusautókat, amiket még vezetni sem tudnak
Shutterstock/Illusztráció

Egyre több fiatal influenszer költ hatalmas összegeket arra, hogy a közösségi médiában luxuséletstílust mutasson be magáról – még akkor is, ha a valóságban nem tudják fenntartani, sőt, sokszor még vezetni sem képesek azokat a szuper-sportautókat, amikkel pózolnak.

A londoni luxusautó-bérlő cégek beszámolói szerint a 200 millió forintot (500 ezer fontot) érő Lamborghinik, Rolls-Royce-ok vagy Ferrarik gyakran nem közlekedési eszközként, hanem díszletként szolgálnak, hogy az influenszerek követőik előtt hitelesítsék a „sikeres élet” illúzióját.

A cikk a videó után folytatódik

A Metro cikke szerint Ike Ordor, a Starr Luxury Cars alapítója és vezetője úgy fogalmazott: „Egy évtizede még autórajongóknak segítettem megélni a vezetés élményét. Ma már minden az Instagram-fotóról szól. Az ügyfeleim régen imádták átélni, milyen érzés vezetni egy olyan autót, amit sosem engedhetnének meg maguknak. Ma a fotó ereje fontosabb, mint a lóerő.”

A cégvezető több példát is említett: volt olyan influenszer, aki háromszor öltözött át a hátsó ülésen két megálló között, hogy a közösségi médiában úgy tűnjön, mintha különböző napokon készült volna a tartalom. Egy másik ügyfél pedig azt kérte, hogy egy Ferrari kulcsait hagyják a Mayfair negyed egyik luxusszállodája előtt, majd a személyzet tűnjön el, hogy ő kamerák előtt vonulhasson be, mintha a saját autója lenne. Ordor szerint „a luxus színháza néha éppoly értékes, mint a vezetés élménye.”

Shutterstock/Illusztráció

A kereslet is átalakult: míg korábban a hangos, feltűnő Lamborghinik voltak a legnépszerűbbek, ma már a „csendes luxus” számít trendinek. Az influenszerek inkább letisztult, elegáns modelleket keresnek, amik visszafogott magabiztosságot sugároznak. „Az Instagram átalakította az iparágamat. Egy évtizede az emberek azért béreltek szupersportautót, hogy átéljék a vezetést. Ma az esetek felében csak a pillanatért teszik. A közösségi média a kormánykereket színpadi kellékké, az autóinkat pedig a márkatörténetük szereplőivé változtatta.”

Túl hamar lettek gazdagok

A jelenség mögött gyakran fiatal, gyorsan meggazdagodott vállalkozók állnak, akik kriptovalutából, online játékokból vagy modellkarrierből szereztek vagyont. Számukra a közösségi médiában megjelenő kép sokkal fontosabb, mint maga az autó teljesítménye. Egy gondosan beállított fotó egy londoni elitklub előtt több ezer lájkot hozhat, míg egy rövid videó a volán mögött azt a látszatot kelti, hogy valóban a luxus életstílust élik.

Ordor egy másik példát is megosztott: „Volt már, hogy 21 éves fiatalok béreltek autót, amit még biztosítani sem tudtak egy hétvégére, és órákat töltöttek London felkapott helyszínein fotósokkal körülvéve. Számukra a motor másodlagos az eléréshez képest.”

A luxusautó-bérlés tehát mára sok esetben nem a vezetésről, hanem a látszatról szól. A közösségi média világában a szupersportkocsik nem közlekedési eszközök, hanem kellékek, amelyekkel a fiatalok saját márkájukat építik – még akkor is, ha a valóságban sosem tudnák megengedni maguknak.