Indiában már akkora a baj, hogy a Twitteren kérnek segítséget a betegek
Mivel egyre inkább kezd hiánycikké válni az oxigénpalack, a szabad kórházi ágy és a gyógyszer, ezért az indiaiak a közösségi médiában látják utolsó reményüket végső kétségbeesettségükben.
Jeevika Shiv, egy indiai ügyvéd órákon keresztül hívogatta a kormány hivatalos segélyhívóit teljesen eredménytelenül, ezért egy SOS üzenetet posztolt a Twitterre. Mint írta, egy koronavírusos betegnek keresett azonnal kórházi ágyat, akinek már 62-re zuhant az oxigénszintje, így nagyon rosszul volt.
Shivnek szerencsére volt, ugyanis gyorsan sikerült a betegnek kórházi ágyat találni és ápolásának megkezdését követően már a javulás jeleit kezdte el mutatni. Az ügyvéd elmondása szerint az segített, hogy gyorsan információkkal látták el online az emberek.
India jelenleg a világ legsúlyosabb járványával sújtott pontja, az elmúlt napok során 250 ezer feletti koronavírus-fertőzöttet regisztráltak naponta – írja az Al Jazeera. A kórházak kezdenek megtelni és sok helyen már nem fogadnak beteget, miközben az orvosi oxigén és a gyógyszerek kezdenek teljesen kifogyni.
Ezen okokra tekintettel az indiaiak most már a hagyományos, közigazgatást is érintő kommunikációs módszereket már inkább kerülik és a közösségi médiához, különösen a Twitterhez fordulnak szabad kórházi ágy vagy oxigénpalack reményében.
Ezen keresztül azok, akiknek égető szüksége van a segítségre, valamint azok, akik tudnak is segíteni, meg tudják osztani egymással telefonszámaikat, esetleg önkéntesek telefonszámát, akik tudnak így oxigénpalackokkal, gyógyszerrel, vagy fontos információkkal szolgálni, például azzal, hogy melyik kórház tud még beteget fogadni.
Erre alakult ki a #COVIDSOS hashtag, ami az indiai közösségi média de facto segélyhívója lett. Voltak, akik így felajánlották, hogy meleg ételt biztosítanak az otthoni karanténra kényszerülő betegeknek, valamint elvégzik a házimunkát és az állatok etetését helyettük.
Indiában a Twitter egyébként nem annyira használt közösségi médiaplatform, mint mondjuk a Facebook vagy a WhatsApp, viszont a koronavírus-járvány okozta válsághelyzet idején hasznosabb segítségnek bizonyult, mint maga az indiai kormány. Ez elsősorban a re-tweet funkciónak köszönhető, amely így még több embernek tudja eljuttatni a segélykérést.
Egy indiai 25 éves szoftverfejlesztő azzal is segíti ezt az egészet, hogy létrehozott egy weboldalt, amelyen a felhasználók kiválaszthatják a lakóhelyüket vagy ahhoz közeli legnagyobb várost, valamint azt az igényt – mint az oxigénpalack vagy gyógyszer -, amelyre égető szükségük van. A weboldal egyre népszerűbb, már legalább 110 ezren látogatták meg segítség reményében.