Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Így befolyásolta az albérletárakat a koronavírus-járvány

Így befolyásolta az albérletárakat a koronavírus-járvány

Így befolyásolta az albérletárakat a koronavírus-járvány

A jelentősen feltáplált kínálat és a járvány miatt bezuhant kereslet eredményeképpen nagyot estek a lakások albérletárai, mely különösen Budapesten mutatkozott meg

A jelentősen feltáplált kínálat és a járvány miatt bezuhant kereslet eredményeképpen nagyot estek a lakások albérletárai, mely különösen Budapesten mutatkozott meg – írja a Rentingo.com elemzése alapján a Magyar Nemzet.

A cikk a videó után folytatódik

Hatalmas hullámzás mutatkozik idén a budapesti albérletpiacon, melyen egyértelműen lekövethetők a koronavírus-járvány hatásai. A tavaszi hullám során jelentősen visszaestek az árak, melyek csak nyárra tudtak visszakapaszkodni, ám a második hullám hatására ismét esésnek indultak.

Május környékén már a kínálat oldaláról ismét 160 ezer forintra nőtt az átlagár, ám mint az elemzésből kiderül, keresleti oldalon csak júliusra érte el ez egyáltalán a 150 ezer forintot, mely a szeptemberi tanévkezdés környékére sem nagyon változott.

Mivel elérkezett a koronavírus-járvány második hulláma, novemberben pedig kihirdették a veszélyhelyzetet, ezért egyszerűen beszakadt a budapesti albérletpiac keresleti oldala, mely az árak zuhanásában nyilvánult meg.

Ahogyan a Magyar Nemzet is kiemelte, az elemzés alapján szembetűnik, hogy a veszélyhelyzet kihirdetését követően rengeteg bérelhető lakás került a „lélektani” százezer forintos határ környékére, melyre elsősorban a kollégiumokból kikerülő egyetemisták csaptak le.

Most, novemberben pedig ismételten azt láthatjuk, hogy hatalmas a különbség a kínálati és a keresleti bérleti díj között, míg az előbbi 147 ezer forintra tehető átlagosan, addig a keresleti oldal mintegy 126 ezer forintra.

A járvány hatására zuhanó kereslet, valamint az Airbnb lakások albérletesedése pedig mint írják, nagyon meghatározó piaci tendenciák voltak, és abba az irányba tolták a bérebadókat, hogy a lakáskiadásra úgy tekintsenek, mint egy szolgáltatásra, így több energiát fordítanak a megfelelő bérlő megtalálására.