Idén sem fognak közlekedni a BKV-hajók a Dunán
Sajtóértesülések szerint idén sem szerepel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) üzleti tervében a kishajózás.
A Népszava értesülései szerint a BKK idén sem tervez kishajózást, indoklásuk szerint pedig az ok „a fővárosi közösségi közlekedési bevételek csökkenése, valamint a kormányzati elvonások miatt az önkormányzat a tavalyi évhez hasonlóan továbbra sem tudja biztosítani a fővárosi hajózási tevékenység üzemeltetéséhez szükséges fedezetet, így a BKV által nyújtott hivatásforgalmi hajózás szüneteltetése a 2021. év után a 2022. évben is folytatódni fog”.
Habár tavaly ősszel még az volt a BKK „szakmai véleménye”, hogy megteremtődött egy minőségi és gazdaságosan működtethető szolgáltatás alapja, úgy tűnik, valami mégsem stimmelt. Közlésük szerint a nyár végére lezárt tender nyertese, Magyar Kikötő Zrt. jóval olcsóbban vállalta volna, hogy a Rómaifürdő és a Kopaszi-gát között szállítsa az utasokat napi 10-11 órában, ráadásul a kikötők üzemeltetése és a vízi járművek karbantartása is a vállalat feladata lett volna.
A megállapodás ám végül nem lett aláírva, de ennek előzménye is volt: már a 2020-as szezonra is alig találtak üzemeltetőt a hét hajóból álló flottára, aztán jött a koronavírus-járvány és ez is meghiúsult. A Mahart-PassNave, mely részben svájci, részben pedig állami tulajdonú, azonnal rárepült a lehetőségre, így idén is indít körjáratokat a Duna fővárosi szakaszán a Nemzeti Színház és a Margit sziget között, keddtől vasárnapig, napi öt alkalommal.
A BKK közlése szerint a hajók keddtől csütörtökig használhatók BKV-bérletekkel is, ám a hétvégén a bérleteseknek is jegyet kell váltaniuk. Fontos változás, hogy míg tavaly 1000 forintot kértek egy jegyért, idén ez az összeg 1500 forintra emelkedett, ráadásul a BKK nem is jogosult jutalékra a jegybevételekből, mivel a járatot a Mahart üzemelteti, melyhez saját kikötőit használja.