Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
360,54 Ft
Euró
388,26 Ft
Font
452,92 Ft
Bitcoin
63,230 $

Ebben a városban is bevezették a 30-as sebességkorlátozást

Míg a villamosok, buszok és taxik a kijelölt sávokban 50 kilométer/órás sebességgel hajthatnak.

Fotó: Unsplash
Európa

Koós Alexandra

Szerkesztő

Amszterdam az utak 80%-án 30 kilométer/órára csökkentette a sebességkorlátozást, hogy kevesebb baleset történjen és mérséklődjön a zaj – szúrta ki a Portfolio a NL Times beszámolóját. Kiemelik, az új sebességkorlátozás az utak és kerékpárutak minden használójára vonatkozik, beleértve, de nem kizárólagosan a robogókat, elektromos kerékpárokat, buszokat és taxikat is.

Ám a villamosok, buszok és taxik a kijelölt sávokban 50 kilométer/órás sebességgel hajthatnak. A lap megjegyzi, a kezdeményezést először 2022 decemberében hozták nyilvánosságra. Az új sebességkorlátozást jelző táblákat már októberben kihelyezték, és matricákkal jelezték, hogy a módosított sebességkorlátozás december 8-tól lép életbe. Soron kívül Szerdától ismét olcsóbb lesz az üzemanyag

A város ugyanakkor ad időt a járművezetőknek az új korlátra való átállásban. Hozzáteszik, a közlekedési táblák egyértelműen jelzik az egyes utcákban megengedett legnagyobb sebességet, illetve az önkormányzat azt közölte: „Az eltérő sebességkorlátozáshoz természetesen hozzá kell szokni, különösen azoknak, akik minden nap a volán mögött ülnek”.

A város arra számít, hogy az intézkedés hatására 20-30%-kal csökken a súlyos balesetek száma, s azokon az utakon, ahol a jelenlegi 50 kilométer/órás sebességkorlátozás változatlan marad, további jelzésekkel fogják kiemelni a különbséget. Korábban arról is beszámoltunk, hogy júliustól az olasz nagyváros, Bologna is bevezette a 30 kilométer/órás általános sebességkorlátozást.

Hozzátették, az intézkedés átmeneti (2024 januárjáig lesz érvényben), de a városvezetés azt reméli, véglegesíteni tudják majd a korlátozást. Illetve azt is megírtuk, hogy korlátozzák a mentők sebességét Magyarországon, mert a szakértői elemzések szerint így kisebb lesz az esély a balesetekre.

Lázár János Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc után Szeged felzárkózását tűzte ki célul

Lázár János építési és közlekedési miniszter a dél-alföldi régió fejlesztésének prioritását hangsúlyozta egy makói sajtótájékoztatón.