Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Az H&M-et és a Zarát és beelőzi a Shein, megállíthatatlanul tör előre

Terveik között az is szerepel, hogy a jövőben a világ legnagyobb online kiskereskedelmi vállalatának, az Amazonnak legyenek a kihívói.

...svg content...Fotó: Unsplash / Illusztráció
Külföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő
TÉMÁK

A várakozások szerint idén a Shein az eladások értékét tekintve megelőzi a Zarát és a H&M-et a fast fashion ruházat piacán. A 2008-ban Kínában alapított, jelenleg szingapúri székhellyel működő cég bevétele januártól szeptemberig elérte a 24 milliárd dollárt, vagyis szinte már biztosra vehető a győzelme a globálisan is jelentős, Magyarországon szintén népszerű két hagyományos versenytársa felett – írja az Origo a Quartz cikkére hivatkozva.

A Wall Street Journal közlése szerint a Shein tavaly 23 milliárd dolláros bevételt ért el, nyeresége 800 millió dollár volt. Az idei évnek pedig egy igazán merész célkitűzéssel vágott neki: bevételét 40%-kal kívánta növelni. Egyelőre kérdéses, sikerült-e mindezt elérni, ám az kétségtelen, hogy jó úton haladnak efelé az év első kilenc hónapjában elért 24 milliárd dolláros bevétel alapján, teszi hozzá a The Information. Soron kívül Szentkirályi Alexandra szerint vállalhatatlan, amit Karácsony Gergely művel

A bevételi adatok alátámasztják, hogy a vállalat már megelőzte a svéd H&M-et, amely 16,4 milliárd dollár nettó árbevételről és 8,2 milliárd bruttó nyereségről számolt be a 2022. december 1-jén indult és 2023. augusztus 31-én zárult időszakban. Míg a másik konkurens, az Inditex, a Zarát is birtokló spanyol divatipari óriás, 18,3 milliárd dolláros globális bevételről számolt be a február 1-jétől július 31-ig terjedő időszakra vonatkozóan, 10,6 milliárd dollár adózás előtti nyereséggel.

Feltűnően olcsó árak

A Shein kapcsán érdemes hozzátenni, hogy a cég értéke jelenleg 66 milliárd dollár, ami lényegesen kevesebb a tavalyi értékelés során számolt 100 milliárd dollárnál. A vállalat a koronavírus-járvány után a feltűnően olcsó árakkal szerzett magának stabil, több milliós vevői kört, akiket körülbelül 1200 forintos ingekkel és néhány ezer forintnak megfelelő összegért kínált ruhákkal csábítottak magukhoz.

Egy elemzés eredményeiből az is kiderül, miszerint a Shein 2020 tavaszán a divatáru amerikai piacának 18%-át uralta, két évvel később már 40%-át. Az amerikai piacon pedig már tavaly novemberben megelőzte a H&M-et és a Zarát: akkor az összes eladás 50%-a a Shein-é volt, míg az H&M 16, a Zara pedig csak 13%-ot hasított ki a piacból. 2022 májusában egy rövid időre megelőzték az TikTok-ot, az Instagram-ot és az akkor még Twitter néven futó X-et: mobilalkalmazásukat ugyanis többen töltötték le, mint a három népszerű közösségi felület applikációját.

A cég jövőbeli tervei között a tőzsdére lépés is szerepel, mindemellett célként tűztek ki maguk elé, hogy a jövőben a világ legnagyobb online kiskereskedelmi vállalatának, az Amazonnak legyenek a kihívói. Ennek érdekében bővítik portfóliójukat, és a ruházati termékek mellett más árucikkeket is a kínálatukba vesznek. Például elektronikai termékek jelentek meg a felületükön, más kiskereskedelmi láncokkal való együttműködés eredményeként.

Magyar Péter: „Egyre több önjelölt szereplő próbál együtt úszni az áradó TISZA-val”

Magyar Péter egy friss közösségi médiás bejegyzésében osztott meg érdekes fejleményeket a közelmúltból.