Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Hivatalosan is véget ért az olcsó streaming korszaka

Hivatalosan is véget ért az olcsó streaming korszaka

Hivatalosan is véget ért az olcsó streaming korszaka
Fotó: Disney+

Ez tényleg egy korszak vége.

A szerdai nap emlékezetes lesz, hiszen ezzel hivatalosan is véget ért az annak idején a Netflix által életre hívott, bosszantó reklámok nélkül, rendkívül alacsony árakon kínált filmeket, műsorokat és végtelen szórakozási lehetőségeket tartalmazó streaming-modell, mely szinte végtelen szórakozási lehetőségeket kínált.

A cikk a videó után folytatódik

A Disney-vezér Bob Iger ugyanis a vállalat negyedéves eredménybeszámolója során jelentette be, hogy kevesebb mint egy éven belül másodszor is megemeli a Disney+ árait, ami a reklámmentes csomag havidíját érinti, az áremelés pedig októbertől lép életbe.

Eközben a Hulu, melyben a Disney többségi részesedéssel rendelkezik, szintén emeli a reklámmentes előfizetés havi költségét. A bejelentett több mint 20 százalékos áremelés így azt jelenti, hogy a Disney+ kétszer annyiba fog kerülni, mint a szolgáltatás négy évvel ezelőtti debütálásakor, a Hulu reklámmentes csomagja pedig drágább lesz, mint a legnépszerűbb Netflix csomag.

Amikor 2019-ben Észak-Amerikában és Hollandiában elindult a Disney+, Iger akkor azt mondta, hogy szándékosan jóval a versenytársak árai alatt határozta meg a szolgáltatás árát, „hogy minél több embert érjünk el vele”.

Csakhogy a szerdai bejelentés, miszerint jelentősen emelik az árakat, azt jelenti, hogy a vállalat a lehető legtöbb bevételt szeretné kisajtolni a szolgáltatásból oly módon, hogy az előfizetőket a reklámokkal tűzdelt csomag felé tereli, mely nyilvánvalóan jóval jövedelmezőbb.