A hazai webáruházak drasztikus lépést tesznek az át nem vett utánvétes csomagok miatt
Egyre többen választják az utánvétes fizetési lehetőséget online rendeléseknél, csakhogy ezen vásárlók egy része soha nem veszi át a rendelt csomagot, ezzel nagy veszteséget generálva a cégeknek.
A hazai webáruházak megelégelték a vásárlók körében egyre népszerűbb gyakorlatot, s drasztikus lépésre szánták el magukat: egyre több olyan vásárló akad, akik utánvétes fizetési lehetőséggel rendelnek csomagot, csakhogy azt végül nem veszik át, ezzel masszív költségeket generálva a cégeknek.
Noha Nyugat-Európában már kihalóban van, Magyarországon a fénykorát éli az utánvétes vásárlás, melynek lényege, hogy az online leadott rendeléseket csak az átvételkor kell kifizetniük a vevőknek. Az utóbbi időben azonban ez a gyakorlat egyre nagyobb fejfáját okozott a webáruházaknak. Zabari István, az E-Commerce Hungary alelnöke a jelenség kapcsán az InfoRádióban úgy fogalmazott:
Rámutatott, igen fájó pont, amikor egy fogyasztó az értesítések ellenére sem veszi át a csomagot, ilyen esetekben ugyanis a webáruházra terhelődik az oda- és visszaszállítás díja, nem beszélve a csomagolási költségekről, melyek összesen akár 3-4 ezer forintot is kitehetnek a munkaerő díjával együtt.
Zabari István megjegyezte, arányaiban ezek az utánvétes vásárlások 1-5 százalékát teszik ki. A kialakult helyzetre pedig már meg is találták a megoldást: az Utánvét Ellenőr nevű program jelentősen csökkentheti a kereskedők kockázatait. A szolgáltatás lényege, hogy a fogyasztó reputációja már azelőtt ellenőrizhető a korábbi vásárlásai alapján, hogy le tudná adni az utánvétes rendelést. Tehát a notórius csomag át nem vevők csak előreutalással fizethetnek, egészen addig, míg vásárlásaik alapján nem érkezik róluk pozitív visszajelzés.