Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Ilyen árak vannak jelenleg a használt autók Magyarországon

Ilyen árak vannak jelenleg a használt autók Magyarországon

Ilyen árak vannak jelenleg a használt autók Magyarországon
Shutterstock/Illusztráció

Érdekes adatok érkeztek a magyar használt autók piacáról.

A hasznaltauto.hu járműhirdetési portál a KSH-val együttműködésben közzétett októberi adatai szerint lassú, de jól érzékelhető szerkezetváltás zajlik a magyar használtautó-piacon. „Az októberi adatok a magyar használtautó-piac lassú szerkezetváltását jelzi. A kínálat fiatalodott, nőtt az alternatív hajtású modellek aránya, az árstruktúra is átalakult, csökkent az olcsóbb autók részesedése, és emelkedett a magasabb árkategóriák súlya.”

A cikk a videó után folytatódik

A számok egyértelműen mutatják a változást: 2025 októberében a hirdetések 37,8 százaléka 2,5 millió forint alatti árkategóriába tartozott, 27,6 százalék 2,5–5 millió forint közé, 22,1 százalék 5–10 millió forintos sávba esett, míg 12,5 százalék 10 millió forint felett szerepelt. Az olcsóbb szegmens egy év alatt mintegy 4 százalékkal zsugorodott, miközben a közép- és felső kategóriák aránya nőtt. Az átlagár is emelkedett: „A kínálati átlagár októberben 5,6 millió forintra nőtt a tavalyi 5,4 millió forinthoz képest, ami egyértelműen a drágább modellek térnyerését tükrözi.”

A meghirdetett autók összetétele továbbra is a hagyományos hajtásláncok túlsúlyát mutatja, ugyanakkor egyre erőteljesebb az alternatív meghajtások térnyerése. „A hirdetések közel fele, 54 500 darab benzinmeghajtású autó volt, a dízelek pedig 45 500 darabbal szerepeltek a kínálatban. A hibridek 4900, az elektromos autók 5600 hirdetéssel voltak jelen.” Éves összevetésben az elektromos autók kínálata 31,8 százalékkal bővült, a hibrideké 9,2 százalékkal emelkedett, míg a benzin- és dízelmodellek száma stagnált.

A futásteljesítmények és az életkor

A futásteljesítmények és az életkor közötti összefüggések továbbra is jól látszanak: a benzines autók átlagosan 155 ezer kilométert, a dízelek közel 220 ezret futottak, vagyis a dízel modellek átlagosan 41,9 százalékkal többet járták az utakat. A benzinesek átlagéletkora 13,7 év, a dízeleké 12,2 év volt. A statisztika szerint „a benzines autók minden egyes évvel átlagosan 6,9 százalékot, a dízelek 7,9 százalékot, az elektromosok 7,7 százalékot, a hibridek 6,4 százalékot, az egyéb meghajtásúak pedig 6,2 százalékot veszítettek az értékükből. Minden megtett ezer kilométer további 0,2 százalékos árcsökkenést eredményezett.”

A legdrágább kategóriát a hibridek jelentik, amelyek átlagára 11,91 millió forint volt, míg az elektromos autók átlagára 10,9 millió forintra mérséklődött. A benzines és dízel modellek ára közel azonos szinten mozgott, a dízelek átlagosan 5,6 százalékkal drágábbak voltak.

A márkák között októberben a Volkswagen (7400 hirdetés) állt az élen, mögötte a BMW (6300), majd a Ford és az Opel (6000 körül), a Mercedes-Benz (5600) és az Audi (4800) következett. A Toyota, Škoda és Renault a középmezőnyben maradtak, míg a Kia (2500) a lista végén szerepelt. A Kia modelljei átlagosan 9,2 évesek, ezzel a legfiatalabb kínálatot képviselik, míg a Renault, Opel és Volkswagen továbbra is a legidősebbek közé tartoznak.

A tíz legnépszerűbb modell közül az Audi A6 bizonyult a legdrágábbnak 6,7 millió forintos átlagárral, míg a Suzuki Swift a legolcsóbb volt 1,65 millió forintos átlaggal. A Kia Ceed a legfiatalabb modellként 9 év körüli átlagéletkorral szerepelt, míg a Suzuki Swift közel 17,3 évvel vezette az idősebbek listáját. A legnagyobb éves drágulást a Suzuki Swift mutatta, 13,8 százalékos áremelkedéssel.

Liner/MTI