Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Három mobilszolgálató kínálatában jelentős változások történtek idén

Három mobilszolgálató kínálatában jelentős változások történtek idén

Három mobilszolgálató kínálatában jelentős változások történtek idén
Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László

Az NMHH legfrissebb jelentése szerint a három legnagyobb szolgáltatónál komoly változások léptek életbe 2023 első negyedévében.

A három legnagyobb mobilszolgáltató nyilvánosan elérhető lakossági számlás (post-paid) díjcsomagkínálatában jelentős változások történtek 2023 első negyedévében – tudatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága hétfőn az MTI-vel.

A cikk a videó után folytatódik

Új csomagok és díjkorrekciók

A közlemény szerint egyrészt két szolgáltató (a Vodafone és a Yettel) a vizsgált időszakban új díjcsomagokat vezetett be a piacra, másrészt e két cég, valamint a Magyar Telekom díjkorrekciót hajtott végre.

Emlékeztettek, hogy a tavaly a három nagy mobilszolgáltató olyan passzussal egészítette ki az üzletszabályzatát leíró Általános Szerződési Feltételeit (ÁSZF), amely lehetővé teszi, hogy évente egyszer a fogyasztói árindex mértékével változtassák a szolgáltatások havi díját.

A negyedév során az első lakossági mobil számlás díjcsomagokat érintő változást a Vodafone 2023. január 2-i díjkorrekciója jelentette. A Vodafone esetében ez 9,39 százalék volt, így január 2-től legfeljebb ezzel a mértékkel megemelte valamennyi lakossági mobil díjcsomagja havi díját, majd március 15-től újabb díjcsomagstruktúra-változást vezetett be.

Vegyes változtatásokat eszközöltek

Míg a 2022-ben történt díjcsomagváltások esetében jellemzően az új díjcsomagok valamivel több szolgáltatást (például magasabb adatkeretet) nyújtottak mérsékelten magasabb áron, mint a korábbiak, a Vodafone idei díjcsomagváltása esetében vegyes a kép: a váltással egyes, a korábbi hasonló nevű díjcsomag havi díjában még szereplő szolgáltatásokat kivezették, míg más szolgáltatáselemek megjelentek az új díjcsomagoknál – írták.

Úgy folytatták, hogy a Vodafone-hoz hasonlóan a Yettel is az első negyedévben vezetett be új díjcsomagstruktúrát, és ekkorra esett a társaság díjkorrekciója is. Az új lakossági számlás díjcsomagok március 2-től váltak elérhetővé a fogyasztók számára. Érdekességnek nevezték, hogy a Vodafone Go díjcsomagjaihoz hasonlóan, a Yettel is a díjcsomagnév végére tett + jellel (plusz) különbözteti meg az újonnan bevezetett díjcsomagokat a korábbiaktól.

Szembeszökő a különbségnek nevezték a két szolgáltató díjcsomagváltása között, hogy míg a Vodafone esetében az új díjcsomagok díja csak 0-7,7 százalék között változott, addig a Yettel esetében az új díjcsomagok havi díja 11 hónap hűségvállalás és e-Komfort esetén 20 százalék körüli mértékben haladta meg a korábbi díjakat.

Szemmel látható az áremelkedés

Ha a Vodafone esetében a január 1-jén érvényes havi díjakkal vetjük össze az új díjcsomagok díjait, az árnövekedés akkor is jóval 20 százalék alatt maradt: 9,1 és 17,7 százalék között változott – tették hozzá.

Újabb változást a Yettel díjcsomagjait illetően a március 14-én történt díjkorrekció jelentett: a társaság a Központi Statisztikai Hivatal február 24-i közleményében megjelent 2022-es éves átlagos árszínvonal-változás mértékével, azaz 14,5 százalékkal emelte meg a havi díjakat.

A díjkorrekció azonban a március 2-án bevezetett (pluszos) díjcsomagokra nem vonatkozott, csak a korábban bevezetett tarifacsomagokra, amelyek esetében azonban március 2-ától megszűnt az az akciós lehetőség, hogy 11 hónap hűségvállalással és az ezzel járó havidíj-kedvezménnyel legyenek előfizethetők.

Ellentétben a Vodafone-nal és a Yettellel, a Magyar Telekom nem vezetett be az első negyedévben új díjcsomagot a piacra, azonban díjkorrekcióra nála is sor került. A társaság március 1-től emelte meg előfizetéses díjcsomagjai havi díját az előző évi éves átlagos árszínvonal-változás mértékével (14,5 százalék) – írták.

A Digi esetében sem új díjcsomag-bevezetés, sem pedig díjkorrekció nem történt az első negyedévben, a társaság üzletszabályzata szerint ez utóbbira májusban kerül sor. A mobilszolgáltatók kártyás (pre-paid) kínálatát tekintve érdemi változás nem történt a vizsgált időszakban – áll az NMHH közleményében.

(MTI)