Hangirányítású játékot adhat ki az Electronic Arts?
Az EA egy vadonatúj szabadalmat adott be az amerikai hivatalokba, amelyben hangalapú irányítási technológiát és különböző algoritmusokra épülő mechanizmust védettek le.
Az EA bár jelenleg más game-ekre fókuszál, és éves szinten önti ránk a sportjátékok és mikrotranzakciókkal teletűzdelt alkotások tömkelegét, mellette új ötleteken is töri a fejét, amire tökéletes bizonyítékként szolgálhat az az új szabvány, amelyre nemrég a Game Rant magazin is felfigyelt.
Korábban az arcmozdulatokat imitáló animációk terén javítottak a technológiáikon, a legújabb szabadalommal azonban sokkal inkább a játékmenetre, azon belül is az irányítási módszerekre összpontosítottak.
Az EA a hangirányítás finomhangolását helyezte előtérbe, ami bár nem számít újdonságnak, a videójátékok esetében komoly áttörést jelenthetne, ha pusztán szavakkal és mondatokkal parancsolhatnánk a karaktereinknek.
Egy átlagos játékdizájn során a fejlesztők határozzák meg, milyen mozdulatokra lehet képes a főszereplő, legyen szó éppen ugrásról, lövésről, fegyverek kiválasztásáról, és így tovább. Az EA szabadalmában azonban egy mesterséges intelligencia végzi az elemzéseket, az algoritmus pedig értelmezi a változásokat, illetve alkalmazkodik a körülményekhez.
Egyszóval egy sokkal kifinomultabb, gördülékenyebb hangalapú irányításra számíthatunk, ami precízen felfogja a hangokat, és akár hangszín, tónus, akcentus és más paraméterek alapján megkülönbözteti az éppen aktuális cselekményeket.
Ha bevezetnék a szóban forgó technológiát az eddig már kiadott játékaikon is, azzal teljesen új dimenzióba helyezhetnék például a Command and Conquer, a Mass Effect vagy akár a FIFA game-eket is – gondoljunk csak bele, mennyire élvezetes lenne futballistáinkat edzőként irányítva végigjátszani egy mérkőzést.