Napi szinten találkozunk halálos balesetekkel, nem egy alkalommal a vétlenek veszítik életüket. A gyerekhalál sem túl ritka, ami még fájdalmasabb egy ilyen közúti tragédiában, és a legtöbb esetben ezek a szerencsétlenségek elkerülhetőek lennének.
Szerencsére sokat fejlődőt a biztonságtechnika, nemcsak az autókban, hanem az utakon is. Ez pedig lehetővé teszi, hogy egyes balesetek, amik korábban nagy valószínűség szerint halállal végződtek volna, már túlélhetőek.
A KSH is vezeti ezeket a statisztikákat, amik több mint beszédesek. Számok, melyek egyértelműen prezentálják, hogy mennyit fejlődött a technika, és ebben a széleskörű tájékoztatás, a balesetekről készült felvételek is szerepet játszanak.
Sokan lehetnek, akik ezen hírek, tájékoztatások és felvételek láttán gondolkoztak el azon, hogy bizonyos esetekben jobb lenne óvatosabbnak lenniük. 2001 és 2021 között is rengetegen vesztették életüket,
Egészen megdöbbentő, hogy az elmúlt 20 évben csak közúti közlekedési balesetekben több mint 18200 ember halt meg. Sokan közülük még mindig élhetnének, és mint azt fentebb is említettük, sajnálatos módon sok fiatalkorú, fiatal felnőtt is ott van az elhunytak listáján.
2001 és 2021 között a 2002-es év volt a legtragikusabb év az utakon, összesen 1429-en vesztették életüket, szemben például 2001-gyel, amikor 1293-en hunytak el. Egészen 2007-ig stabilan 1300 fölött és annak közelében volt az elhunytak száma, majd 2008-ra drasztikus változás állt be.
2008-ban 1000 alatt volt a halottak száma, és 2012-ig bezárólag folyamatos volt a csökkenés. Emelkedésnek csak 2013-ban indult meg újra a halottak száma, de nem olyan nagy mértékben, mint amikor 2007 után csökkenni kezdtek a statisztikák.
2014 és 2019 között szinte azonosak voltak az elhunytak száma, majd 2020-ban érezhetően kevesebben haltak meg az utakon. Összesen 460 embert már nem lehetett megmenteni a súlyos sérüléseik miatt, míg 2021-ben, azaz tavaly 544 halálos áldozatot követeltek a balesetek.
A 2020-as esztendőben az is jelentős szerepet játszott, hogy a koronavírus miatt kevesebb volt az autóforgalom, a családlátogatások, és sokan álltak át home office-ra, mellőzvén ezzel például az autók és a motorok használatát.