Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Ennyiszer szabott ki gyorshajtásos bírságot a rendőrség 2022-ben

Tavaly másfélszer annyiszor kaptak gyorshajtásról szóló levelet az autósok, mint 2021-ben, bár a csúcsot még mindig 2019 tartja ilyen szempontból.

...svg content...Fotó: Egy rendőr a Véda automata közlekedés-ellenőrzési rendszer egyik sebességmérőjével a 6-os főúton, Pécs határában 2016. április 21-én. MTI/Sóki Tamás
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Totalcar azt szerette volna tudni, hogy tavaly és a korábbi években hány esetben szabott ki gyorshajtásos bírságot a rendőrség, amely által megtudhattuk, hogy 2022-ben közel 688 ezer ilyen eset történt, szemben az egy évvel korábbi több mint 451 ezerrel, vagyis tavaly másfélszer annyiszor kaptak gyorshajtásról szóló levelet az autósok, mint 2021-ben.

Érdekesség, hogy egy évvel korábban (amikor a koronavírus-járvány miatt lezárások voltak) több mint 637 ezer alkalommal büntettek, 2019-ben viszont jóval többször, mintegy 756 ezerszer járt a csekk, s ez volt a csúcs 2018 óta. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

A számokból az is kiderül, hogy 2018 és 2022 között az éves átlag 642 ezer, ezt a számot azonban lehúzza az alacsony 2021-es adat, de az is nyilvánvalóvá vált, hogy a gyorshajtásos bírságok száma 2021 és 2022 között óriásit emelkedett, ami nem túl jó hír.

A személysérüléses balesetek száma is nőtt

A rendőrségi statisztika szerint tavaly 14 679 személysérüléses baleset volt, ami 3,2%-kal haladja meg az egy évvel korábbit, bár igaz, hogy a járvány előtti, 2019-es közel 17 ezer esettől elmarad. Jó hír, hogy a 460 tavalyi halálos baleset 1,5%-os csökkenést jelent 2021-hez képest, és a 2019-es 530 esettől is elmarad.

Ám a több százezer bírság ellenére továbbra is a gyorshajtással magyarázható a legtöbb személysérüléses baleset, mivel ezek 28%-át okozta a sebességtúllépés. A gyorshajtók, valamint az általuk okozott balesetek számának visszaszorítására pedig megoldást jelenthetne a nemzetközi szinten már számos helyen bevált átlagsebesség-mérés.

Továbbá nagy előrelépés lenne, ha a Fővárosi Önkormányzat beváltaná az ígéretét: az elmúlt hetekben megjelent budapesti közlekedésbiztonsági stratégia számos javaslatot tartalmaz, többek között a 30-as zónák jelentős növelését, és egy utalás is van benne arra, hogy kezdeményeznék az átlagsebesség-mérést (section-control).