Győrfi Pál szerint Karácsony Gergely kabinetfőnöke téved a biciklisávok ügyében
Elmondása szerint az Üllői út érintett szakaszán korábban nem parkolósáv, hanem buszsáv volt, ahol pótlóbuszok jártak, illetve a mentők is gyorsan tudtak haladni.
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) korábban arra hívta fel a figyelmet, miszerint az újonnan kialakított biciklisávok nagyban megnehezítik a mentőautók haladását. Kifejtették, azok túl keskenyek ahhoz, hogy a járművek biztonságosan elférjenek rajtuk, az oszlopok pedig a parkolást is ellehetetlenítik egy-egy helyszínen.
Erre válaszul Balogh Samu, a Fővárosi Önkormányzat közlekedéspolitikáért felelős kabinetfőnöke azt írta, „a képen látható helyen korábban parkolósáv volt, tehát parkoló autók foglalták el a sávot gyakorlatilag állandóan. Úgy látszik az OMSZ kommunikációsát ez korábban nem zavarta, Budapest első védett kerékpársávjai most viszont igen”.
Majd arra utalt, a mentőszolgálat vélhetően azért nem örül a kerékpársávoknak, mert a baloldali vezetés készítette őket. Egyúttal hozzátette, megkérte kollégáit, hogy vegyék fel a kapcsolatot a mentőkkel, hogy közösen megoldást találjanak az esetlegesen felmerülő problémákra – írta meg a hirado.hu.
Az OMSZ szóvivője, Győrfi Pál elmondta, a főváros nem egyeztetett velük az oszlopok kihelyezése előtt, ettől függetlenül nyitottak a tárgyalásra. „Nyilván nem minden mentőfeladat életveszély, viszont vannak olyan esetek, amikor minden perc, minden másodperc számíthat. Ezért minden olyan tényező, ami a mentők szempontjából nehézséget, akadályt jelent, az említésre érdemes” – fogalmazott.
Ezt követően hangsúlyozta, nem telik el nap, hogy a munkatársai ne panaszkodnának a póznák miatt. De arra is kitért, hogy az Üllői út érintett szakaszán korábban nem parkolósáv, hanem buszsáv volt, ahol pótlóbuszok jártak, illetve a mentők is gyorsan tudtak haladni. Viszont amióta az oszlopok megjelentek, ez a lehetőség megszűnt, és ez nemcsak a mentőket, hanem például a tűzoltókat és a rendőröket is érinti.