Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Levélben fordultak Gulyáshoz a hazai fuvarozók – választ várnak arra, hogy ők miért maradtak ki a kedvezményből

A fuvarozókat képviselő két legmeghatározóbb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) arra várja a választ, hogy a taxisokkal ellentétben ők miért maradtak ki a kedvezményes árú tankolásból.

...svg content...Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezetõ miniszter a Kormányinfó sajtótájékoztatón a Miniszterelnöki Kabinetiroda Garibaldi utcai sajtótermében 2022. július 7-én. MTI/Illyés Tibor
Gazdaság

Takács Petra

Szerkesztő

Levélben fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez hétfőn a fuvarozókat képviselő két legmeghatározóbb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). Arra kérik a kormányt, hogy indokolja meg, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben – tudatták a szervezetek az MTI-vel.

A közleményben felidézik: a Miniszterelnökséget vezető miniszter szombat délelőtti bejelentése szerint elfogadva a Mol javaslatát, a 480 forintos árstopot kizárólag a magánszemély által üzemben tartott járművekre, a mezőgazdasági gépekre és a taxikra tartják fent. Soron kívül Orbán Viktor mélységesen elítéli Magyar Péter szavait

A kormányrendeletre reagálva fordultak levélben Gulyás Gergelyhez az érdekképviseletek. Levelükben arra hívják fel a politikus figyelmét, hogy a közúti fuvarozásban is meghatározó vállalkozói költségelem az aktuális üzemanyagár. A gázolaj a mintegy 15 ezer hazai közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozás számára is az egyetlen, és elengedhetetlen energiaforrás – írták.

Mint fogalmaznak, a piaci áron tankoló fuvarozók mindennapos küzdelmet folytatnak azért, hogy a drasztikusan megemelkedő működtetési költségeiket a fuvardíjaikban érvényesíteni tudják. A gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg – közölték.

A NiT Hungary és az MKFE által írt közös levélben – nem elvitatva a taxisok részére biztosított maximalizált üzemanyagár további fenntartását – kérik Gulyás Gergelyt, hogy magyarázza meg, mi indokolja a két, megközelítően azonos költségszerkezetű szállítási tevékenység közötti megkülönböztetést, illetve miért vezették ki a közúti fuvarozói szektorban dolgozó haszonjárművek maximalizált üzemanyagárát.