Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Azt vizsgálja az EU, hogy összejátszhatott-e a Google és a Meta a hirdetések kapcsán

Korábban az amerikai szabályozó bizottságok már nekiláttak a vizsgálatoknak az úgynevezett Jedi Blue ügyében, most pedig az Egyesült Királyság és az Európai Unió is kezdeményezi az ellenőrzéseket.

...svg content...Unsplash
PC
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő
TÉMÁK

Az Európai Bizottság és az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatósága (CMA) trösztellenes vizsgálatot indított a Google és a Meta (korábban Facebook) közötti, Jedi Blue kódnevű hirdetési ügylet kapcsán.

A szervezetek főként azt nézik meg, hogy a techóriások összejátszottak-e a szabad verseny akadályozása érdekében az online hirdetések piacán. Mindeközben kiderült, az amerikai igazságügyi minisztérium több állam támogatásával szintén vizsgálja a két vállalat közötti lehetséges üzletet. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

Mint a bizottság kifejti, a Google olyan hirdetési technológiai szolgáltatást nyújt, amely az Open Bidding programja keretében árverésre bocsátja a weboldalakon és alkalmazásokban megjelenő online hirdetési felületeket, míg a Meta Audience Network részt vesz a Google és a rivális szolgáltatások által közvetített aukciókon.

A CMA vezérigazgatója, Andrea Coscelli szerint a szervezet aggódik amiatt, hogy a Google esetleg összefogott a Metával, hogy akadályokat gördítsen a kiadók számára fontos hirdetési szolgáltatásokat nyújtó versenytársak útjába.

Margrethe Vestager, az Európai Bizottság versenyjogi biztosa a Financial Times-nak nyilatkozva elmondta, a bizottság gyanúja alapján a cégek között megállapodás születhetett arról, hogy kizárólag a Google szolgáltatásait használják, a konkurensekét pedig nem.

A Google és a Meta korábban cáfolták a vádakat, elmondásuk szerint nyilvánosan dokumentált, versenybarát megállapodásról van szó, amely lehetővé teszi a Facebook Audience Network (FAN) számára, hogy több tucat más vállalattal együtt részt vegyenek a nyílt licitálási programjukban.