A GVH egy újabb eljárást indított az eMAG ellen
Ezúttal a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt indult eljárás.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Közszolgálati kommunikációs Irodájának keddi közleménye szerint a hivatal azért indított versenyfelügyeleti eljárást indított az eMAG-gal szemben, mert észlelte, hogy valószínűsíthetően a vállalkozás:
- fogyasztói véleményekkel kapcsolatos közzétételi gyakorlata 2022. május 28-tól alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztókat a termékekkel kapcsolatos tájékozott ügyleti döntés meghozatalában,
- a 2023. július 25-28. között meghirdetett „Őrült napok” elnevezésű akciójában több terméket is jelentős árkedvezménnyel népszerűsített, majd törölte az érintett termékekre leadott rendelések többségét,
- 2023. október 31-től a szállítási határidőkről valótlan tartalmú tájékoztatást nyújt a fogyasztóknak,
- 2023. július 22-től bizonyos termékek esetében előnyként jeleníti meg a fogyasztót a jogszabály erejénél fogva megillető 14 napos elállási jogot, valamint a termékgarancia idejét.
A közleményben leszögezték, a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy az eMAG ténylegesen elkövette ezen jogsértést, megjegyezve, hogy az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. Mint ismert, a GVH 2021-ben már indított egy vizsgálatot a vállalat ellen, melynek eredménye egy 200 millió forintos bírság, valamint egy mintegy 4 milliárd forint értékű jóvátétel vállalása volt.