Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Fontos beruházásról osztott meg részleteket Fürjes Balázs, örülhetnek a hegyvidékiek

A Fidesz-KDNP színeiben politizáló Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára fontos bejelentést tett a közösségi oldalán.

...svg content...A Déli pályaudvar 2020. március 19-én. MTI/Szigetváry Zsolt
Belföld
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő

Fürjes ugyanis közölte, hogy ezen a héten újabb mérföldkőhöz érkeztek, egy lépéssel közelebb került a megvalósításhoz a Duna alatti vasúti alagút. Folytatódhat ugyanis a Nyugati, Déli és Kelenföldi pályaudvart összekötő vasúti alagút előkészítése a környezeti hatásvizsgálattal és kapcsolódó műszaki vizsgálatokkal.

Fürjes kihangsúlyozta, hogy a munkához sikerült elnyerniük 1 milliárd forint uniós forrást, a szükséges önrészt pedig a magyar kormány biztosítja. Mint fogalmazott, ez azért is nagyon dolog, mert ez nem a kötelezően járó uniós forrásokból jutó összeg, hanem önerőből, más tagállamokkal versenyezve sikerült elnyerni. Soron kívül Gulyás Gergely Magyar Péterről: „Időben szóltam, hogy elmebeteg”

Az államtitkár és képviselőjelölt meglátása szerint a Duna alattii vasúti alagút kulcsfontosságú abban, hogy Budapesten még több vonatot tudjon fogadni az agglomerációból is, így versenyképes alternatíva legyen a vasút az autós közlekedéssel szemben.

Fürjes megjegyzi, hogy amennyiben csökken a városba beözönlő autók száma, úgy a dugókra is kevesebb alkalommal kerül sor. Hozzátette: az alagútnak köszönhetően a vonatok nagy része Budapesten csak átközlekedik majd és nem a zsákutcát jelentő fejpályaudvarokra érkezik be.

Az államtitkár külön kiemelte, hogy mindez azért lesz jó, mert így a vasútnak nem kell akkora hely a városban, a város kiszolgálásához szükséges hatalmas területek szabadulhatnak fel Budapest izgalmas, központi részein.

Fürjes kitért arra, hogy ez külön jó lehet a hegyvidékiek számára. Mint fogalmazott, jelenleg négy potenciális nyomvonalat vizsgálnak, amely alapján már kezd kirajzolódni az ideális, ami nagy megújulásokat hozhat.

A tervezett, 4.5 kilométer hosszú, kétvágányú alagút nyomvonala érinti majd a Széll Kálmán tér térségét, így a Déli pályaudvar a föld alá költözhet – írja. Ennek köszönhetően fel lehet szedni a felesleges síneket, ami helyére nagy közpark, játszótér, közösségi terek épülhetnek.

Fürjes szerint ennek eredménye az lesz, hogy megszűnik az elvágó hatás, amit ma Budán a Déli pályaudvar az I. és a XII. kerület között jelent, a két terület között ezáltal közvetlenebb kapcsolat jöhet létre.

Fürjes azt is kiemeli, hogy ennek köszönhetően megszűnhet a Márvány utca és a Hegyalja út közötti terjengős üzemi terület, annak minden bosszantó zajával és látványával. Ennek helyére pedig lakosságbarát terület épülhet ki.