Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Folyamatosan zsugorodik a Tesla piaci részesedése Európában

Folyamatosan zsugorodik a Tesla piaci részesedése Európában

Folyamatosan zsugorodik a Tesla piaci részesedése Európában
Shutterstock

Látványos visszaesést produkált a Tesla.

Már hatodik hónapja tart a Tesla visszaesése az európai autópiacon – derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb adataiból. 2024 júniusában az amerikai gyártó piaci részesedése az EU-ban, az Egyesült Királyságban és az EFTA-országokban 2,8 százalékra csökkent az előző év azonos időszakában mért 3,4 százalékról. Az új Tesla-regisztrációk száma 34 781-re esett, ami közel 23 százalékos csökkenést jelent.

A cikk a videó után folytatódik

A CNBC rámutatott, a gyenge eladási számok mögött nemcsak a fokozódó verseny, de a vállalatot övező reputációs problémák is állnak: szakértők szerint Elon Musk megosztó nyilatkozatai és az amerikai politikai környezethez fűződő kapcsolatok is igen erősen rontják a Tesla megítélését Európában.

Ben Nelmes, a New AutoMotive elemzőcég vezetője ráadásul úgy véli, a Tesla még azokon a piacokon is alulteljesít, ahol egyébként növekedés lenne várható.

A teljes európai autópiac is gyengélkedik: júniusban az újautó-eladások 5,1 százalékkal estek vissza, és a nagyobb gyártók – köztük a Volkswagen, a Renault, a Stellantis és a Hyundai – is kevesebb járművet értékesítettek. Az iparág szereplői komoly kihívásokkal néznek szembe, többek között a kínai márkák térnyerésével és az amerikai importvámokkal.

A verseny egyre erősödik: a kínai gyártók, mint a BYD, a Leapmotor és az Xpeng, idén az év első felében 5,1 százalékos piaci részesedést értek el Európában – kétszer akkorát, mint tavaly. A Tesla új Model Y változata nem tudta hozni a várt eladásokat, miközben a Volkswagen és a kínai márkák is jelentős nyomást helyeznek a cégre.

Elemzők szerint a Tesla csak akkor őrizheti meg helyét az élmezőnyben, ha visszatér az innovációs fókuszhoz – és új technológiákkal, például önvezető rendszerekkel vagy radikálisan új megoldásokkal tud újra meglepetést okozni a piacon.