Folyamatosan emelkednek a fuvarozási költségek, egyre kevesebb a megrendelés
Egyre több az üres futás, a termelés visszaesése érzékenyen érinti az ágazatot.
Hiába mutat javuló tendenciát a belföldi fogyasztás, valamint a kiskereskedelem, az ipari termelés jelentős visszaesése miatt nincs elég megrendelésük a fuvarozóknak, a költségeik pedig ennek ellenére is jelentősen megemelkedtek – számolt be róla a 24.hu.
A DigiLog Consulting stratégiai tanácsadócég által közzétett, 2023. IV. negyedéves Közúti Fuvarozási Árindex elemzésében foglaltak szerint a romló külkereskedelmi mutatók érzékenyen érintik a szektort, a csökkenő megrendelések miatt pedig az üres futások száma is egyre inkább emelkedik.
Az ágazat válallkozásainak nehézségeit tovább gyarapítja az autópályadíjak, az alkatrész- és szervizköltségek, valamint a finanszírozási összegek és a sofőrök bérének emelkedése is, ezek mértéke az összköltséget nézve már a negyedéves összehasonlítás alapján is jelentős.
Mint az elemzésben szerepel, a negyedik negyedévben a nemzetközi fuvarozásban 5,1 százalékos, míg a belföldiben 5,4 százalékos összköltség-növekedést mértek az előzőhöz képest, 2023 azonos időszakához képest pedig 9,4, illetve 82 százalékos a drágulás mértéke.
Idén további, akár 16-21 százalékos költségemelkedés is várható, ami a szállítmányozási vállalatok csődjét eredményezheti, ez pedig a recesszió végével jelenthet problémákat, ugyanis a mostani kapacitásfelesleg később kapacitáshiányba fordulhat át.