Fokozódik a verseny a játékiparban, a Sony nagy dobásra készül
A Sony azt tervezi, hogy megnöveli K+F kiadásait az egyre kiélesedő iparági verseny közepette.
Az Engadget értesülései szerint a Sony úgy határozott, növeli kutatás-fejlesztési kiadásait a játékiparban, céljuk pedig, hogy a Fortnite-stílusú élő szolgáltatású játékokra és a kevert valóságra (MR) összepontosítsanak. A vállalat tervei szerint a 2023-as pénzügyi évben 2,13 milliárd dollárt fektet be a szegmensbe.
Mindez azért is jelentős lépés, mert ez az összeg a vállalat egészére fordított K+F-kiadások mintegy 40 százalékát teszi ki, ráadásul kétszer annyit, mint 2020-ban. A kiadások növelésével azt kívánják elérni, hogy minden eddiginél látványosabban felvegyék a versenyt a riválisokkal, különösen akkor, ha a megvalósul a Microsoft Activision-felvásárlása.
A Sony hagyományosan olyan történetközpontú blockbuster címekre támaszkodott, mint a God of War és a Horizon Zero Dawn, ám mivel a live service játékok más modellt használnak, most olyan címeket igyekeznek fejleszteni, melyeket idővel frissíteni is lehet új tartalmakkal, például szezonális pályákkal, skinekkel és fegyverekkel – melyek igen szép bevételt is hozhatnak a konyhára.
Ezen a téren azonban a Sony jelenleg jócskán le van maradva riválisaitól, hiszen 2021-ben még csak egy ilyen címmel büszkélkedhettek, ám 2026-ra már 12 játékot terveznek portfóliójuk szerint. Ennek érdekében pedig 2024 márciusáig a PS5 játékfejlesztésének 55 százalékát, 2026 márciusáig pedig 60 százalékát tervezi live service játékokra fordítani.
A vállalat ezen felül a kiterjesztett valóság (VR, AR, kevert valóság) fejlesztésének fellendítésével többet akar befektetni a metaverzumba, ennek érdekében pedig a részben vagy egészben tulajdonában lévő kilenc tengerentúli játékstúdió erőforrásait használja, köztük az Epic Games-ét, melynek Unreal Engine-je nagyban elősegíti a fejlesztést.