A vonzó kereset csábítja az Uberhez belépő új sofőröket
A sofőrök akkor, annyit és ott dolgoznak, amikor, amennyit és ahol szeretnének, fontos értékajánlat számukra a rugalmas kereseti lehetőség.
Mint ismert, júniusban már elérhetővé is vált az Uber autómegosztó szolgáltatása hazánkban, amely által a San Franciscó-i székhelyű cég autói Budapesten hagyományos taxiként, azaz sárga színben és fixtarifával róják az utakat. A platform mobilapplikációjában pedig újra megjelentek a fuvarajánlatok – az ezzel kapcsolatos részletekről ebben a cikkben számoltunk be bővebben. Kardos Eszter, az Uber magyarországi vezetője most arról beszélt, miszerint 2016 óta alapjaiban változott meg az Uber és a taxisok viszonya, a korábbi rivalizálás helyett elkezdtek partnerként tekinteni egymásra. A cég fő jellemzőit illetően pedig úgy fogalmazott:
„Azok a technológiai adottságok és fejlesztések, amelyek maximalizálják a sofőr oldalán a kereseti lehetőséget, az utas oldalán pedig az élményt”. Hozzátette, az Uber ma több mint tízezer városban van jelen a világon, és mindenhol a helyi jogszabályoknak megfelelően működik. Budapesten fontos egyedi szempont például a sárgítás és a rögzített hatósági ár, illetve Magyarországon nincs multi vagy dual apping.
Ami azt jelenti, hogy egy sofőr nem csatlakozhat más szolgáltatóhoz: aki uberes, az csak az Ubertől kaphat fuvart. Elmondása szerint az Uber nem szerzett tulajdonrészt a Főtaxiban, és fordítva sem történt ilyen, a Főtaxi és az Uber tulajdonosai között semmilyen összefonódás nincsen.
Betartják a jelenleg érvényes követelményrendszert
Sőt joint venture-ről sincs szó, azaz nem hozott létre a két cég egy harmadikat a magyar piacra. Ez egy kereskedelmi megállapodás, amelynek részleteit a felek szerződésben rögzítették. Egyúttal Kardos Eszter kiemelte: „Betartjuk a jelenleg érvényes követelményrendszert, és megpróbáljuk az adott keretrendszerben megtalálni a módját, hogy maximalizálni tudjuk a sofőrök keresetét”. Teszik ezt például azzal, hogy már egy út befejezése előtt ráteszik a sofőrt egy következő megrendelésre, mert így gyakorlatilag a nem úton töltött ideje nullára csökken. Ugyanakkor elismerte, egyelőre néhány nap tapasztalatával rendelkeznek Budapesten.
Fontosnak tartja, hogy megismerjék, mi szolgálja jobban az itteni piacon a sofőrök és az utasok érdekét, ennek tudatában képesek változtatni. Egyúttal megjegyezte, bár számos sofőr úgy látja, a mostani 6500 taxi is sok a fővárosban, ám ő úgy véli, ha nem keresnének annyit a taxisok, hogy az vonzó legyen az új belépők számára, akkor nem lennének új belépők.
Ezt követően arról beszélt a 24.hu-nak, hogy már több mint 4000 sofőr regisztrált az Uberhez Budapesten. Közülük persze nem mindenki dolgozik még, azt pedig, hogy a regisztrálók közül mennyi az átigazoló sofőr és mennyi az új belépő, nem árulta el. De azt hozzáfűzte, hogy Budapesten nincs szabályozva a kiadható taxiengedélyek száma.
Mindemellett arra is kitért, hogy a sofőrök akkor, annyit és ott dolgoznak, amikor, amennyit és ahol szeretnének, fontos értékajánlat számukra a rugalmas kereseti lehetőség. Az Uber magyarországi vezetője szerint ez sokkal jelentősebb azokon a piacokon, ahol csak jogosítvány és egy autóbiztosítás szükséges a munkához. Idehaza ez jóval bonyolultabb, de úgy gondolja, lehet taxizni például szezonálisan is, ha valakinek van egy másik időszakos munkája. Illetve nyelvtudásra sincs szükség, mivel az applikáció képes fordítani a chatfunkción keresztül. „A fizetésnél szintén nem kell elkezdeni diskurálni” – magyarázta az Uber magyarországi vezetője.