Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,27 Ft
Euró
401,38 Ft
Font
479,49 Ft
Bitcoin
61,996 $

A vonzó kereset csábítja az Uberhez belépő új sofőröket

A sofőrök akkor, annyit és ott dolgoznak, amikor, amennyit és ahol szeretnének, fontos értékajánlat számukra a rugalmas kereseti lehetőség.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Mint ismert, júniusban már elérhetővé is vált az Uber autómegosztó szolgáltatása hazánkban, amely által a San Franciscó-i székhelyű cég autói Budapesten hagyományos taxiként, azaz sárga színben és fixtarifával róják az utakat. A platform mobilapplikációjában pedig újra megjelentek a fuvarajánlatok – az ezzel kapcsolatos részletekről ebben a cikkben számoltunk be bővebben. Kardos Eszter, az Uber magyarországi vezetője most arról beszélt, miszerint 2016 óta alapjaiban változott meg az Uber és a taxisok viszonya, a korábbi rivalizálás helyett elkezdtek partnerként tekinteni egymásra. A cég fő jellemzőit illetően pedig úgy fogalmazott:

„Azok a technológiai adottságok és fejlesztések, amelyek maximalizálják a sofőr oldalán a kereseti lehetőséget, az utas oldalán pedig az élményt”. Hozzátette, az Uber ma több mint tízezer városban van jelen a világon, és mindenhol a helyi jogszabályoknak megfelelően működik. Budapesten fontos egyedi szempont például a sárgítás és a rögzített hatósági ár, illetve Magyarországon nincs multi vagy dual apping. Soron kívül Számos Samsung mobil vált használhatatlanná egy új frissítés miatt

Ami azt jelenti, hogy egy sofőr nem csatlakozhat más szolgáltatóhoz: aki uberes, az csak az Ubertől kaphat fuvart. Elmondása szerint az Uber nem szerzett tulajdonrészt a Főtaxiban, és fordítva sem történt ilyen, a Főtaxi és az Uber tulajdonosai között semmilyen összefonódás nincsen.

Betartják a jelenleg érvényes követelményrendszert

Sőt joint venture-ről sincs szó, azaz nem hozott létre a két cég egy harmadikat a magyar piacra. Ez egy kereskedelmi megállapodás, amelynek részleteit a felek szerződésben rögzítették. Egyúttal Kardos Eszter kiemelte: „Betartjuk a jelenleg érvényes követelményrendszert, és megpróbáljuk az adott keretrendszerben megtalálni a módját, hogy maximalizálni tudjuk a sofőrök keresetét”. Teszik ezt például azzal, hogy már egy út befejezése előtt ráteszik a sofőrt egy következő megrendelésre, mert így gyakorlatilag a nem úton töltött ideje nullára csökken. Ugyanakkor elismerte, egyelőre néhány nap tapasztalatával rendelkeznek Budapesten.

Fontosnak tartja, hogy megismerjék, mi szolgálja jobban az itteni piacon a sofőrök és az utasok érdekét, ennek tudatában képesek változtatni. Egyúttal megjegyezte, bár számos sofőr úgy látja, a mostani 6500 taxi is sok a fővárosban, ám ő úgy véli, ha nem keresnének annyit a taxisok, hogy az vonzó legyen az új belépők számára, akkor nem lennének új belépők.

Ezt követően arról beszélt a 24.hu-nak, hogy már több mint 4000 sofőr regisztrált az Uberhez Budapesten. Közülük persze nem mindenki dolgozik még, azt pedig, hogy a regisztrálók közül mennyi az átigazoló sofőr és mennyi az új belépő, nem árulta el. De azt hozzáfűzte, hogy Budapesten nincs szabályozva a kiadható taxiengedélyek száma.

Mindemellett arra is kitért, hogy a sofőrök akkor, annyit és ott dolgoznak, amikor, amennyit és ahol szeretnének, fontos értékajánlat számukra a rugalmas kereseti lehetőség. Az Uber magyarországi vezetője szerint ez sokkal jelentősebb azokon a piacokon, ahol csak jogosítvány és egy autóbiztosítás szükséges a munkához. Idehaza ez jóval bonyolultabb, de úgy gondolja, lehet taxizni például szezonálisan is, ha valakinek van egy másik időszakos munkája. Illetve nyelvtudásra sincs szükség, mivel az applikáció képes fordítani a chatfunkción keresztül. „A fizetésnél szintén nem kell elkezdeni diskurálni” – magyarázta az Uber magyarországi vezetője.

Igencsak korosodik a NASA egyik szondája, kényszerű lépést kellett megtenniük emiatt

Akár a 2030-as évekig is tovább működhet a Voyager-2 szonda, ennek azonban az ára is megvan: egyre több tudományos műszerét kell leállítani.