A financiális nehézségekkel küzdő Meta új AI-eszközöket mutatott be
A Meta már hónapok óta pénzügyi nehézségekkel küzd, a legutóbbi vállalati találkozón pedig új AI-eszközöket mutattak be.
A Facebook anyavállalata, a Meta csütörtökön egy belső vállalati értekezlet keretében új, mesterséges intelligenciára összpontosító eszközöket jelentett be, s többek között elhangzott, mi a vállalat terve az immáron hónapok óta tartó financiális nehézségek után.
A vállalat megerősítette a New York Times beszámolóját, miszerint az alkalmazottak bepillantást nyerhettek az általa fejlesztett új termékekbe, köztük a Messenger és a WhatsApp számára tervezett ChatGPT-szerű chatbotokba, melyeknél különböző személyiségek közül lehet választani, s ezekkel lehet beszélgetni.
Az eseményen a technológiai igazgató, Andrew Bosworth, a termékigazgató, Chris Cox, valamint az alapító és vezérigazgató, Mark Zuckerberg is felszólalt: felfedtek egy új Instagram-funkciót, mely szöveges felszólításokkal módosíthatja a felhasználók fotóit, egy másik pedig emoji matricákat hozhat létre az üzenetküldő szolgáltatások számára.
A bejelentések bár nem olyan nagy horderejűek, ez nem is meglepő, hiszen a Meta igen nehéz időszakát éli: az elmúlt hónapokban több tízezer alkalmazottat bocsátottak el, a 2022-es eredménybeszámolót követően pedig szó szerint egyik napról a másikra mintegy 80 milliárd dollárt veszített értékéből a vállalat.
Nem beszélve a korábbi indentitásválságról, amikor nevét Facebookról Metára változtatta, és minden erejét (és erőforrását) arra áldozta, hogy fő üzletágát a közösségi médiáról a metaverzumra, vagyis a virtuális valóság projektjére terelje.
Annak ellenére, hogy miközben versenytársai, köztük a Google, a Microsoft és a Snapchat a befektetői figyelem középpontjába kerültek, miután bejelentették generatív AI-termékek bevezetését, a Meta még mindig éves szinten több mint 10 milliárd dollárt fordít a metaverzum fejlesztésére.