Félresikerült reklámkampány miatt kényszerült bocsánatot kérni az Adidas
Az Adidas ismét bocsánatot kért egy olyan reklámkampány miatt, amely vitákat váltott ki a zsidó közösségben és Bella Hadid modell körül.
A sportruházati óriáscég egy olyan kollekciót mutatott be, amelynek dizájnját az 1972-es müncheni olimpia ihlette. A kampány arcaként Bella Hadidot választották, aki korábban vitatott kijelentéseket tett az izraeli-palesztin konfliktussal kapcsolatban.
Az izraeli és nemzetközi zsidó szervezetek tiltakozása nyomán az Adidas eltávolította Hadid képeit a reklámanyagokból, a lépés azonban a modell nemtetszését váltotta ki, aki jogi lépéseket fontolgat a cég ellen.
Az Adidas vezetősége kénytelen volt újabb bocsánatkérést közzétenni, közleményükben hangsúlyozták, hogy nem állt szándékukban a müncheni olimpián történt tragédiát összekapcsolni a reklámkampánnyal, és sajnálatukat fejezték ki a Bella Hadidnak és másoknak okozott kellemetlenségek miatt.
A Stop Antisemitism nevű szervezet elítélte is az Adidast, kijelentve, hogy Hadid választása a kampány arcaként “a morális hanyatlás csúcsa”.