Leghamarabb februárban hozhat döntést a taxisok tarifaemeléséről a főváros
Az alanyi adómentes lehetőség és a kata formák közötti inkonzisztenciát Brüsszelben vizsgálják, ahonnan 2-3 hónap múlva érkezhet válasz, s csak azután lehetséges bármi változtatás.
Az üzemanyagársapka eltörlése után Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordult segítségért a Független Egységes Szakszervezetek Szövetsége, a Nemzeti Szakszervezet és a Taxis tagozat, a tárgyalás pedig pénteken valósult meg Fónagy János gazdaságfejlesztési miniszterhelyettessel.
Az érdekvédelmi szervezet vasárnapi közleménye alapján a találkozón a taxisok adózási lehetőségeinek lehetséges változása mellett a vizsgarendszer és a gépjárműállománnyal kapcsolatos szabályozás is szóba került.
Kiemelték, hogy a kata-törvény idei módosítása után a taxisok esetében is beszűkültek az adózási lehetőségek, méghozzá oly módon, hogy a taxis vállalkozások „bekerülési költsége és a megtermelt profitja közötti olló összezárult”.
A főváros egyetért a tarifákra vonatkozó emelései szándékkal
Emellett a tárgyaláson az is kiderült, hogy „az alanyi adómentes lehetőség és a kata formák között inkonzisztencia áll fent”, amit már Brüsszelben vizsgálnak, s onnan két-három hónap múlva kaphatnak választ, vagyis csak azután lehet rendeletet és törvényt módosítani.
A megbeszélésen pedig a taxiként használt autók korának korlátozásáról (a mostani 13-ról 15 évre szeretnék növelni), illetve a fővárosi tarifákról is szó esett, ez utóbbiról pedig azt írta a taxis szervezet, hogy a főváros „egyetért az emelési szándékkal” – írta a 24.hu.
Ehhez azonban szükséges a közgyűlés jóváhagyása is, amire idén már biztosan nem kerül sor, a taxisok pedig abban bíznak, hogy a februárban esedékes következő közgyűlésre „az addig érdemben letett javaslataik döntéshozásra kerülnek”.