Komoly hibákra világított rá a Facebook hirtelen megtorpanása
A közösségi média anyavállalatának számító Meta részvényei csütörtök este 26 százalékot estek, ezáltal 230 milliárd dollárral gyengítve a cég piaci értékét.
Lévai Richárd online marketing szakértő az InfoRádióban elmondta, bár a csökkenés nem hatalmas, és Facebook havi felhasználóinak száma – milliós nagyságrendben – továbbra is nő, a jelenség mégis figyelemre méltó:
„Tehát nem arról van szó, hogy hirtelen tíz- és százmilliók hagyták volna el a platformot. Az intő jel inkább abban figyelhető meg, hogy a Facebook eddig, bár egyre lassabb, de folyamatos növekedést tudott elérni, a jelek szerint most azonban tetőzött, elérve egy olyan platót, aminél mintha már nem lenne tovább.”
Lévai úgy gondolja, a drasztikus csökkenés oka, hogy megváltoztak a felhasználói szokások, egy bizonyos korosztálynak ugyanis már kevésbé vonzó a Facebook. Örömteli lenne, ha a csökkenés hátterében az elmúlt időszak adatkezelési botrányai állnának, mert az a felhasználók tudatosságát mutatná, de nem gondolná, hogy ez sokat nyomna a latba.
„Aki annyira tudatos, vagy már korábban elhagyta a Facebookot, vagy olyan módon használja az összes platformot, hogy megvédje magát, hiszen a többi oldal sincsen sokkal pozitívabb helyzetben az adatvédelmi és egyéb technikai megoldásokat illetően” – magyarázta a szakember.