Ezermilliárd forintnak megfelelő összeget költenek a húsvéti időszakban az olaszok
Ehhez azonban a jelentős áremelkedés is nagyban hozzájárul.
Az Assoutenti fogyasztóvédelmi csoport jelentése szerint az olaszok csaknem egymilliárd euróval költenek többet idén húsvétkor, mint egy évvel korábban. Nem csupán ételre, de utazásra is jóval nagyobb összegeket fordítanak, a szervezet szerint 2,2 milliárdra nő a teljes ünnepi kiadás.
Mint azt az olasz Ansa hírügynökség megírta, a kereskedelemben és a turizmusban tapasztalt nagymértékű bevételnövekedés annak is köszönhető, hogy az elmúlt egy évben az élelmiszerárak 4%-kal, a szállodák 6,9%-kal, a repülőjegyek pedig csaknem 13%-kal drágultak meg.
Mint az Assoutenti közölte, az olyan hagyományos húsvéti élelmiszerek, mint a bárány, a kecske vagy a szalámi átlagosan 3,8%-kal drágultak. Az olívaolaj ugyanakkor ennél jóval többe kerül a 2023-as összehasonlításhoz képest (46,2%), mint ahogy a friss gyümölcs is (11,1%).