Ezentúl könnyedén összehasonlíthatjuk a hazai mobilszolgáltatók tarifáit
Ezáltal pedig a számunkra legkedvezőbb ajánlatot vehetjük igénybe.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2015 januárja óta minden hónap elején közzéteszi a legnagyobb hazai szolgáltatók aktuális lakossági mobil- és vezetékes telefon díjcsomagjainak átlagos havi költségeit (ÁHK): a hivatal hétfői közleménye szerint most megújul az ÁHK-mutató, melynek köszönhetően a mobiltarifák összehasonlítása még egyszerűbbé válik.
Az NMHH honlapján elérhető felület (nmhh.hu/ahk) segít eligazodni a különböző tarifacsomagok és szolgáltatások között, ezzel növelve a fogyasztói tudatosságot a telefonszolgáltatások piacán. A megújult rendszer lehetőséget ad arra, hogy a felhasználók könnyebben megtalálják a számukra legmegfelelőbb díjcsomagot.
Korábban az NMHH három szegmensre – előfizetéses mobiltelefon, feltöltőkártyás mobiltelefon és vezetékes telefon – számított átlagos fogyasztói kosár alapján közölte a díjcsomagok ÁHK-értékeit. Azonban az elmúlt közel tíz év alatt jelentős átalakulás történt a mobilpiacon, ami indokolttá tette a költségmutató frissítését. Az egyik legnagyobb változás az előfizetéses mobiltelefon-szolgáltatások terén történt, ahol mostantól a megváltozott fogyasztói igényekhez igazodva többféle fogyasztói kosarat vezetnek be. Az új kosarak figyelembe veszik a díjcsomagok kiválasztásakor egyre fontosabb adathasználati igényeket is.
A tarifacsomagok átláthatóbb összehasonlíthatósága érdekében az előfizetéses mobilcsomagok ÁHK-értékei ezentúl már nem külön aloldalakon jelennek meg, hanem egy új kalkulátor segítségével választhatják ki az érdeklődők az igényeiknek megfelelő díjcsomagokat. A felhasználók beállíthatják, hogy mennyit terveznek telefonálni, mennyi SMS-t szeretnének küldeni, mekkora adatforgalomra van szükségük, és milyen feltételeket (pl. hűségidő, elektronikus számlázás) vállalnának. A kalkulátor ez alapján a legkedvezőbb ÁHK-értékű csomagokat listázza az összes nagyobb szolgáltató ajánlatai között.
A feltöltőkártyás mobiltelefon- és vezetékes telefon-szolgáltatások ÁHK-értékei szintén frissítésre kerültek. Mivel ezek a szegmensek jól körülhatárolható fogyasztói igényeket szolgálnak ki, a költségek meghatározása itt egyszerűbb maradt, és továbbra is az átlagos fogyasztói kosár alapján történik. Az egyes szolgáltatók értékei azonban most már egy közös oldalon jelennek meg, megkönnyítve ezzel a fogyasztók számára az összehasonlítást.