Európai összehasonlításban sincs élmezőnyben a magyar vásárlóerő
A GfK legújabb tanulmánya szerint kereskedelmi vásárlóerő tekintetében Magyarország jelentősen elmarad az európai átlagtól.
A GfK nemrégiben közzétett európai kereskedelmi vásárlóerőről szóló tanulmánya részletes képet fest a kontinens országai közötti jelentős különbségekről. A tanulmány alapján az átlagos kereskedelmi vásárlóerő 6517 euró volt fejenként Európában, azonban ez az érték országonként nagymértékben eltér.
A vizsgált 25 európai ország közül Luxemburg vezeti a listát 12 067 euró/fő kereskedelmi vásárlóerővel, ami több mint 85%-kal haladja meg az európai átlagot. A rangsor másik végén Románia áll, ahol ez az érték mindössze 2986 euró/fő, ami 46%-kal marad el az átlagtól, írja a 24.hu.
A tanulmány szerint a vizsgált országok lakosai összesen közel 3,400 milliárd euróval rendelkeznek, amelyet a kiskereskedelemben költhetnek el, az országok közötti megoszlás azonban nem egyenletes: 13 országban az egy főre jutó kereskedelmi vásárlóerő meghaladja az átlagot, míg 12 országban alatt marad annak.
Magyarország a visegrádi és szomszédos államokkal együtt a rangsor utolsó harmadában helyezkedik el, a magyar lakosok átlagos kiskereskedelmi potenciálja 4572 euró/fő, ami jelentősen elmarad az EU átlagától.
A 25-ös lista az egy főre jutó vásárlóerővel (euróban) alább látható:
Luxemburg – 12,067
Svájc – 11,617
Dánia – 9,479
Finnország – 8,711
Franciaország- 8,634
Svédország – 8,352
Norvégia – 8,284
Ausztria – 8,041
Belgium – 7,666
Írország – 7,467
Hollandia – 7,314
Egyesült Királyság – 6,685
Németország – 6,667
Spanyolország – 6,017
Portugália – 5,892
Olaszország – 5,861
Szlovénia – 5,612
Horvátország – 5,318
Szlovákia – 4,914
Csehország – 4,753
Magyarország – 4,572
Lengyelország – 4,051
Szerbia – 3,977
Bulgária – 3,808
Románia – 2,986