Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

EU-átlag feletti az országban közlekedő autók életkora, de vannak nálunk rosszabbak is

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb jelentése szerint az Európai Unióban található járművek átlagéletkora folyamatosan emelkedik, miközben az elektromos járművek részaránya még mindig rendkívül alacsony.

...svg content...Fotó: Unsplash/Stefano Segato
Európa

Szabó Kata

Szerkesztő

A „Vehicles on European Roads” című jelentés szerint jelenleg mintegy 290 millió jármű közlekedik az EU útjain, és ezek átlagéletkora egyre magasabb. A személygépkocsik átlagos életkora az EU-ban elérte a 12,3 évet, ami aggodalomra ad okot a környezetvédelmi szempontok miatt.

A jelentés különösen érdekes képet fest az országok közötti különbségekről. A listát Görögország vezeti 17,3 éves átlagéletkorral, amit Észtország követ 16,6 évvel. A spektrum másik végén Luxemburg és Dánia található, ahol a járműállomány jelentősen fiatalabb, hiszen előbbiben 7,9 év, utóbbiban 8,9 év az átlagéletkor. Soron kívül A magyar kormány nem készül válaszlépésre Rogán Antal szankcionálása miatt

Az EU más országait vizsgálva is jelentős eltérések mutatkoznak, ugyanis Szlovéniában 11,2 év, Horvátországban 13,3 év, Magyarországon 14,6 év, Romániában pedig 14,9 év a járművek átlagéletkora.

Az ACEA adatai szerint a tehergépjárművek bizonyultak a legidősebb járműkategóriának, átlagosan 13,9 évvel, míg a buszok és kisteherautók átlagéletkora egyaránt 12,5 év. Érdekes információ, hogy 2018 óta minden járműkategória átlagéletkora körülbelül egy évvel emelkedett.

Messze még az elektromos átállás

Bár az elektromos autók népszerűsége növekszik az új járművek piacán – tavaly már 15%-os piaci részesedést értek el –, az EU teljes járműállományának mindössze 1,2%-át teszik ki, ami jól szemlélteti, hogy az új technológiák térnyeréséhez hosszú évekre, akár évtizedekre is szükség lehet.

Szakértők szerint a helyzet javításához átfogó intézkedéscsomag szükséges, amely magában foglalja a töltőinfrastruktúra fejlesztését, valamint a vásárlási és adókedvezmények rendszerének kialakítását is, ezek a lépések ugyanis elengedhetetlenek ahhoz, hogy felgyorsuljon a környezetbarát járművek térnyerése az európai utakon.