A külföldi vendégek visszatérésével igen erős nyári szezonja lehet a fővárosi hoteleknek
A BDPST Hotel Management Zrt. arra számít, hogy erős szezonja lesz nyáron a budapesti hoteleknek, míg vidéken a hazai vendégekért folytatott erősödő versenyre számít a cégcsoport.
A budapesti hotelpiacon a külföldi vendégek visszatérésével erős nyári szezonra, míg vidéken a hazai vendégekért folytatott erősödő versenyre számít a BDPST Hotel Management Zrt. (BHM), Magyarország egyik jelentős szállodaüzemeltető vállalkozása – közölte a cégcsoport az MTI-vel kedden.
Somlyai Zoltán, a BHM vezérigazgatója a közleményben kiemelte, hogy a nemzetközi turizmus élénkülése a fővárosba látogatók számának növekedését és a budapesti hotelpiac fellendülését eredményezi. Ezt a pozitív hatást már most is tapasztalják a budapesti szállodáikban, a foglalási számok folyamatosan nőnek – mondta, hozzátéve: ez többek között köszönhető az olyan több nemzetet megmozgató eseményeknek is, mint például a FINA vizes világbajnokság.
Tapasztalataik szerint az orosz-ukrán háborúnak nem volt azonnal érezhető negatív hatása a turizmusra, azonban a küldőországok tekintetében változásokhoz vezetett. A klasszikus piacok, köztük az Egyesült Államok, Oroszország és Ukrajna, illetve a távol-keleti országok az előbbi évekkel ellentétben idén kiestek, azonban a német, olasz, spanyol és osztrák térségekből számottevő létszámmal érkeznek hazánkba idén is, csakúgy, mint a szomszédos országokból – mondta.
A BDPST budapesti hoteleinek foglaltsága az 50-65 százalékot is elérheti a nyári időszakban, a klasszikus bed&breakfast szolgáltatást kínáló belvárosi D8 hotel pedig akár a 65-70 százalékot is.
Kitért arra, hogy a vidéki szállodákban azonban a nemzetközi turizmus fellendülése a budapesti piaccal ellentétben inkább kihívásokat jelent a szállodaüzemeltetők számára. Fel kell ugyanis venniük a versenyt a külföldi ajánlatokkal szemben, így megtartva a magyar vendégeket, ehhez pedig folyamatos fejlesztésekre és megújuló ajánlatokra van szükség. Több szolgáltatással és programmal igyekeznek megszólítani belföldi vendégeiket: egyebek közt több kül- és beltéri wellness, illetve fitnesz fejlesztéssel – mondta Somlyai Zoltán.
A nyári belföldi turizmus a szakember szerint továbbra is a vízparti térségekre, illetve fürdővárosokra koncentrálódik.
A vidéki és budapesti piac mellett a BDPST Group a külföldi piacokon is jelen van, spanyolországi Atrio del Mar hotelükben, részben a kifelé áramló turizmus miatt, megnövekedett érdeklődésben bíznak. A tengerparti pihenés mellett a kirándulni és aktívan kikapcsolódni vágyókra is számít a cégcsoport két muraui hotelében. Az osztrák Alpok egyik legkedveltebb sírégiójában található Alpenblick és a Relax Resort Hotelek kihasználva környezetük nyári adottságait a túrázók, kerékpározók és nyugalomra vágyók kedvelt úticéljai lehetnek idén.
Kitértek arra, hogy a BDPST Zrt. szállodái a háború okozta rendkívüli helyzetben is szerepet vállalnak. Az Ukrajnából Magyarországra érkező menekültek elhelyezésében a budapesti D8 hotel és a Lifestyle Hotel Mátra vették ki a részület, csatlakozva a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének kezdeményezéséhez.
Az emelkedő költségek, energia- és élelmiszerbeszerzési árak mellett a hotelek árazása is emelkedő trendet mutat. A költségoldalból kieső profitszintet nehéz kiegyensúlyozni, erre megoldást pedig kizárólag a piac rugalmas árazása nyújthatna – emelte ki Somlyai Zoltán.
A 2015-ben alapított BDPST Group tőkebefektető cégcsoport számos befektetést menedzsel a turisztikai ingatlanpiacon és a pénzügyi szektorban. A BDPST Group, amelyhez a BDPST Capital Zrt. is tartozik, a Gránit Bankban való részesedésszerzéssel lépett be a pénzügyi piacra. A cégcsoport 57 százalékot vásárolt a Gránit Bankban. A BDPST Capital Zrt. 2022-ben a Diófa Alapkezelőt tulajdonló Tarragona Holding Zrt. megvásárlása tárgyában szintén üzletrész-adásvételi szerződést írt alá.