Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Kiderült, mennyit lehet majd keresni a Magyarországon épülő akkumulátorgyárakban

Ha minden a kormány tervei szerint alakul, úgy mintegy 40 ezer embernek adnak majd munkát az új akkugyárak.

...svg content...Fotó: Freepik
Gazdaság

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

A kormány célkitűzése szerint Magyarország az akkumulátorgyártás egyik nemzetközi központjává válna, és hamarosan 40 ezer munkavállaló dolgozna ebben az iparágban. Jelenleg két vállalat három gyára üzemel, ám a tavasszal és nyáron megindult elbocsátási hullám sokakban aggodalmakat keltett.

Székely Tamás, a Vegyipari Dolgozók Szakszervezetének elnöke az ATV Start című műsorában úgy vélekedett a kormány terveiről: Soron kívül Orbán Viktor elmondta, mennyire vagyunk biztonságban az ukrajnai háború kapcsán

„Az akkumulátorgyártás Magyarországon is zsákutca, főleg, hogy az európai autóipar, különösen Németországban igen komoly válságba került, hiszen a Volkswagen három németországi gyárát zárja be, ami 12 ezer embert fog érinteni.”

Székely hangsúlyozta, az alacsony hozzáadott értékű beruházások helyett Magyarországnak magasabb értékteremtő projektekre kellene fókuszálnia. A szakszervezeti vezető szerint jelenleg körülbelül 10 ezer ember dolgozik az akkumulátoriparban, de a tervek szerint ez 40 ezer főre nőhet.

Ez jelentősen meghaladja például a magyar gyógyszeriparban dolgozók számát, ahol körülbelül 20 ezer munkavállaló tevékenykedik. A bővülő gyárak elsősorban mérnököket keresnek, amit Székely pozitív fejleményként értékel. Azonban a már működő három üzemben – Gödön, Iváncsán és Komáromban – többségében betanított munkások végeznek operátori feladatokat, noha kisebb arányban mérnökök és más magasan képzett szakemberek is jelen vannak.

Kiderült, mennyi az annyi

Az operátori munkakörök alapfizetése jelenleg bruttó 360 ezer forint körül kezdődik, melyet bónuszok és műszakpótlékok egészítenek ki, így a havi kereset bruttó 400-450 ezer forint körül mozog. Ez jelentősen elmarad a Központi Statisztikai Hivatal által közölt országos bruttó átlagfizetéstől, mely 630 ezer forint.

Arra a kérdésre, hogy mi történik az iparággal, ha az elektromos autók iránti kereslet visszaesése tartós marad, Székely Tamás válasza egyértelmű volt:

„Alapvetően komoly hiba volt erre az ágazatra építeni, mert az autóipar komoly válságban van, nagyon sok a bizonytalanság, a vevők egy része elfordult az elektromos autóktól, és számos szakértő szerint Európa nem fog tudni az autóiparban úgy fejlődni, mint Kína.”