Megérkezett az előzetes vizsgálati jelentés a washingtoni légi katasztrófáról
A hivatalos jelentés várhatóan csak egy hónap múlva készül el, ám a most kiszivárgott információk is igen fontos részleteket tárnak fel a tragédia kapcsán.
A hivatalos jelentés várhatóan egy hónapon belül elkészül, de már most akadnak olyan információk, melyek fontos részleteket tárnak fel a balesettel kapcsolatban. A jelentés szerint a Sikorsky UH-60 Black Hawk helikopter a vártnál magasabban repült a tragédia idején.
A Sky News tudósítója szerint a légiforgalmi irányítóknak rengeteg információt kell feldolgozniuk, de ebben az esetben úgy tűnik, hogy tisztában voltak azzal, hogy egy helikopter és egy repülőgép is a légtérben tartózkodik – csakhogy ezek nem ott voltak, ahol lenniük kellett volna.
A New York Times friss jelentése pedig még ennél is több részletet fed fel a vizsgálatról:
- a helikopter eltért a számára engedélyezett repülési útvonaltól;
- sz American Airlines pilótái nagy valószínűséggel nem észlelték a helikoptert a közelben, miközben a kifutópálya felé fordultak;
- az irányító, aki egyszerre két feladatot látott el, nem tudta megfelelően koordinálni a helikopter és a repülőgép mozgását.
Egyetlen irányító maradt a toronyban
A jelentés szerint a Reagan Washington Nemzeti Repülőtér forgalomirányító tornyában az éjszakai órákban általában csak egy ember foglalkozik a helikopterek és a repülőgépek irányításával.
Noha az ilyen munkamegosztás szokásos este fél 10 után, amikor csökken a légi forgalom, ez alkalommal már korábban összevonták a feladatokat, és az egyik irányító távozott is a helyszínről. A baleset nem sokkal 21 óra előtt történt. A Times jelentése szerint a helikopternek közelebb kellett volna haladnia a Potomac folyó partjához, és alacsonyabban kellett volna repülnie a földhöz a forgalmas Reagan National légtérben.
A rendelkezésre álló információk szerint a helikopter pilótája engedélyt kért egy előre meghatározott repülési útvonalra, melyet Reagan National 4-es útvonalként ismernek. Ez az útvonal lehetővé teszi, hogy a helikopterek alacsony magasságban haladjanak a folyó keleti oldalán, távol tartva őket a repülőgépektől.
A jelentések szerint a helikopter személyzete látta a repülőgépet, és az irányító utasította is őket, hogy tartsák az előírt útvonalat, valamint repüljenek a repülőgép mögött. Ennek ellenére a vizsgálatok arra utalnak, hogy a helikopter nem követte pontosan a kijelölt repülési útvonalat, ami hozzájárulhatott a tragédiához.