Elon Musk: az Apple azzal fenyegetőzik, hogy eltünteti a Twittert az App Store-ból
A milliárdos szerint a vállalat valószínűleg nyomást akar gyakorolni a cégére a tartalommoderációs követelmények miatt.
Elon Musk rendesen kiakadt az Apple-re, miután a cég egy Twitteren közzétett bejegyzésben azzal fenyegetőzött, hogy kitiltja a közösségi médiaplatformot az alkalmazásboltjából, s mindezt bármiféle indoklás nélkül.
Az Apple ráadásul azt is bejelentette, hogy a leállította a Twitteren elhelyezett hirdetéseit, mire a milliárdos közölte, hogy a vállalat valószínűleg nyomást akar gyakorolni a cégére a tartalommoderációs követelmények miatt.
Bár ez az információ nem került megerősítésre, azonban nem is lenne szokatlan az Apple-től, hiszen a vállalat korábban olyan alkalmazásokat távolított el a boltjából, mint a Gab és a Parler, s ez utóbbit csak akkor engedte vissza, miután megfelelt az említett követelményeknek.
Az Apple volt a legnagyobb hirdető a közösségi oldalon
Majd egy másik tweetben az Apple vezérigazgatóját, Tim Cookot is megjelölte, miközben arról faggatta, hogy mégis mi folyik itt, válasz azonban eddig nem érkezett semmilyen ezzel kapcsolatos megkeresésre – írta a Reuters.
A Washington Post egy belsős Twitter-dokumentumra hivatkozva közölte, miszerint 2022 első negyedévében az Apple volt a legnagyobb hirdető a közösségi oldalon, ugyanis 48 millió dollárt költött a hirdetésekre, s ez az időszak a teljes bevételének több mint 4%-át tette ki.
A Twitternek fontosak a reklámeladások
A Tesla és a SpaceX tulajdonosa emellett olyan sérelmeket is felhozott, mint például azt a díjat, amelyet az Apple számít fel a szoftverfejlesztőknek az alkalmazáson belüli vásárlásokért, majd arra célzott, hogy inkább „indulna háborúba” a vállalattal, minthogy kifizesse ezt a jutalékot.
A díj miatt korábban több cég is felháborodott (vagy akár perre vitte az ügyet), mint például az Epic Games, a Fortnite készítője, miközben a szabályozó hatóságok világszerte figyelemmel kísérték a történéseket.
A jutalék megnehezítheti Musk azon kísérleteit is, hogy növelje az előfizetési bevételeket a Twitteren, amelynek célja részben az lenne, hogy pótolja a hirdetők elvándorlását a tartalommoderálással kapcsolatos aggályok miatt.
A Twitter bevételeinek mintegy 90%-át a reklámeladások teszik ki, ám a vállalat jelentős bevételcsökkenést tapasztalt, miután több óriáscég is leállította a hirdetéseit a platformon, így érthető, a milliárdos miért nem repes az örömtől az Apple bejelentése óta.