Ellenzi az autópályás sebességkorlátozást a német közlekedési miniszter
Ismét téma lett a német autópályákra vonatkozó sebességkorlátozás bevezetése, ám Volker Wissing szerint annak semmi értelme.
A klímabarát pártok részéről folyamatosan felvetődik a kérés, hogy vezessenek be sebességkorlátozást a német autópályákon, ám eddig különösebben nagy sikereket nem sikerült elérniük.
Vélhetően a legutóbbi próbálkozásuk is kudarcba fullad majd, ugyanis Volker Wissing közlekedési miniszter szerint több tényező miatt sem érdemes fontolóra venni a sebességkorlátozás bevezetését.
Nincs értelme gyorsan hajtani
Az egyik ilyen, hogy meglátása szerint a növekvő energiaárak mellett egyre visszafogottabb tempóban közlekednek az autósok, a másik pedig, hogy folyamatosan nő a forgalomba helyezett elektromos autók száma, amelyek hatótávolságára a gyorshajtás katasztrofális hatással lenne, így azok vezetői már csak kényelmi és ésszerűségi szempontból sem száguldoznak az autópályákon.
A fentiek fényében valószínűnek tűnik, hogy a németországi autópálya-hálózat jelentős részét továbbra is csak „tájékoztató jellegű” sebességkorlátozás marad érvényben, ami egyénként 130 km/órában lett meghatározva.
Wissing úgy gondolja, továbbra is az autósok felelőssége kell, hogy legyen a megfelelő sebesség megválasztása, azt ugyanakkor támogatná, hogy bizonyos autópályákon újabb sávokat létesítsenek, mivel az autók számának növekedése miatt a forgalmi dugók is egyre gyakoribb jelenséggé váltak.