Az elkövetkező években drasztikusan csökkentik a húskínálatot a Lidlben
Mindez a zöldítés és a klímavédelem jegyében történik, a növényi fehérjék arányát pedig igyekeznek folyamatosan növelni.
A Lebensmittel Zeitung szerint a Lidl diszkontlánc azt tervezi, hogy az elkövetkező években drasztikusan csökkenti a húskínálatot, s arra helyezi a hangsúlyt, hogy kevesebb állati, és több növényi fehérjét értékesítsen.
Christof Graf, a cég németországi vezető beszerzője elmondta, mindez a zöldítés és a klímavédelem jegyében történik, bár egyéb részleteket nem közölt, csak annyit, hogy a húskínálat kompenzálására a növényi fehérjék arányát igyekeznek folyamatosan növelni.
A Lidl szerint az intézkedésnek nem lehet alternatívája, hiszen nincs még egy bolygónk, az embereknek pedig úgy kell táplálkozniuk, hogy tekintettel legyenek a Föld korlátaira és erőforrásaira, ám ez a húsfogyasztás csökkentése nélkül lehetetlen volna.
A Bild beszámolójából kiderül, hogy a cég egyfajta imázsjavulást is remél a lépés nyomán, hogy ezáltal még inkább meg lehessen különböztetni a többi kiskereskedelmi lánctól, továbbá speciális témahetekkel is készülnek a boltokban, ezzel népszerűsítve a húsmentes termékeket.
Graf kiemelte, ezen árucikkek elérhetőségét és választékát folyamatosan növelni kell 2025-ig, miközben arra is odafigyelnek, hogy ezt elérhető és megfizethető módon tegyék, hiszen az árérzékeny vásárlók többségben vannak.