Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
356,88 Ft
Euró
386,26 Ft
Font
449,03 Ft
Bitcoin
61,759 $

Elkezdődött a kisiklott tehervonat műszaki mentése

Komoly munka vár a MÁV szakembereire a téglási vonatbaleset helyszínén.

Fotó: Drónnal készített képen az előző nap Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án. Valószínűleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt. MTI/Czeglédi Zsolt
Baleset

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

Megkezdődött a vasárnap délelőtt Téglásnál kisiklott tehervonat vagonjainak műszaki mentése, a teherkocsik beemelésének nehézsége és az erősen megrongálódott vasúti pálya miatt egyelőre nem tudni, mikor állhat helyre a vasúti közlekedés ezen a szakaszon – közölte a MÁV Zrt. debreceni pályavasúti területi igazgatóságának vezetője sajtótájékoztatón hétfőn a helyszínen.

Hadnagy Attila a károkról szólva elmondta, a kétvágányú, villamosított vasútvonal jobb és bal vágánya egyaránt száz-százötven méter hosszban sérült meg és teljesen használhatatlanná vált. A jobb vágány mintegy három kilométeres szakasza különböző mértékben sérült, ennek helyreállítását is el kell majd végezni. Soron kívül Magyar Péter: „azt követelem, hogy először köztelevíziós vita legyen”

A vágányok mellett három felsővezeték-tartó oszlop borult ki vagy dőlt meg, mindhármat cserélni kell – közölte a szakember. A baleset helyszínére hétfő hajnalban érkezett meg Szolnokról az a 150 tonna teherbíró-képességű vasúti daru, amellyel megpróbálják majd a – rakománnyal együtt egyenként nyolcvan-kilencven tonna súlyú – kisiklott vagonok beemelését. Előzőleg félrehúzták és eltávolították mindkét vágány felett a felsővezetékeket, ezzel szabaddá téve az utat az emeléseket végző darunak.

A kilenc kisiklott vagon közül az első, megrongálódott forgóvázú teherkocsit már visszahelyezték a pályára, ezt később Hajdúhadházra fogják bevontatni. Jelenleg a bal vágány ideiglenes helyreállítását végzi a helyszínen az éjjel-nappal dolgozó, mintegy száz szakember, ezt követően lehet hozzáférni a vasúti daruval a következő kocsihoz – ismertette Hadnagy Attila.

Bizonytalan a forgalom helyreállításának ideje

Megjegyezte, egyelőre tart a baleset okának vizsgálata és a károk felmérése, így nem lehet tudni, mikor állhat helyre a vasúti forgalom ezen a szakaszon. A pályára és a pálya mellé beborult kocsik egymásnak feszültek és megdőltek, torzultak és begyűrődtek a forgóvázaik, ezért nagyon óvatosan kell hozzákezdeni a felszabadításukhoz – hangsúlyozta a szakember.

Újságírói kérdésre válaszolva elmondta, a vasúti infrastruktúrában és a gördülőállományban keletkezett kár mértékét továbbra sem lehet megbecsülni, akár több százmillió forint is lehet.

A mintegy 3700 tonna össztömegű, vasércpelletet szállító, harmincöt vagonból álló teherszerelvény Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartott, amikor Téglás határában kisiklott kilenc kocsija, a sérült vagonok teljesen tönkretették és elzárták a vasúti pályát mindkét irányban.

A balesetben senki sem sérült meg, a záhonyi fővonalon közlekedő személyvonatok helyett Hajdúhadház és Újfehértó, az InterCity szerelvények helyett Debrecen és Nyíregyháza között pótlóbuszok közlekednek.

MTI