Elérte a kétmilliárdot a Facebook felhasználóinak száma
Mindez azt jelenti, hogy immár a világ lakosságának egynegyede használja napi szinten a közösségi oldalt.
A Meta által közzétett jelentés alapján kijelenthető, hogy a vállalat elmúlt negyedéves számai a vártnál is jobban alakultak, mindez pedig nagyrészt a megnövekedett reklámbevételeknek köszönhető. Egyes vélemények szerint a sikeres negyedévhez a Twittertől elpártoló hirdetők többletköltése is hozzájárult, ám ezzel kapcsolatos hivatalos információ nem érkezett a vállalattól.
A Facebook napi látogatóinak száma a tavalyi év utolsó három hónapjában 4 százalékkal, kétmilliárdra nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az Instagramot és a WhatsAppot is beleszámítva ennél is jobb a helyzet, ebben az esetben ugyanis már a napi hárommilliárd felhasználóhoz közelítenek.
Vegyes számok és érzelmek
A 2022-es év utolsó negyedévében a bevétel elérte a 32,2 milliárd dollárt, ami a vártnál ugyan több lett, ám a 2021-es utolsó negyedévhez képest így is csökkent a vállalat árbevétele.
A 2022-es év egészére is elmondható mindez, a Meta bevétele ugyanis 116,6 milliárd dollár volt, ami 1 százalékos csökkenés a 2021-es évhez képest. A közösségi médiavállalatnak a kiadásai is megugrottak, ennek következtében a nyereség 23,2 milliárd dollárra csökkent, ami 41 százalékkal alacsonyabb, mint 2021-ben.
Költségcsökkentés
Novemberben jelentette be a Meta, hogy 11 ezer munkahelyet szüntet meg a költségek csökkentése érdekében. Ennek következtében minden nyolcadik alkalmazottnak új munkahely után kellet néznie, mindezek mellett azonban a vállalat a virtuális világként jellemzett metaverzumba is kevesebb pénzt fog fektetni.
A közösségi médiavállalat idén 89 és 95 milliárd dollár közötti beruházással tervez, ami a korábban jósoltnál mintegy 5 milliárd dollárral kevesebb.