Elérhetetlenné vált az Ügyfélkapu, közleményt tett közzé az Energiaügyi Minisztérium
Több mint ezer előregisztráció már beérkezett a napelem-támogatás kapcsán, az online-rohamnak azonban nincs jelentősége az EM szerint.
Az EM közleményben hívta fel a figyelmet, hogy a támogatás odaítélése nem az előregisztrációtól, hanem a támogatási kérelmek benyújtásától függ. Ez azért is fontos részlet, mivel az Ügyfélkapu gyakorlatilag órák óta elérhetetlen, az előregisztrációt ugyanis rengetegen akarták egyszerre megejteni.
„A háztartásokat zöldenergia termelésére és tárolására ösztönző program a mai nappal újabb szakaszába lépett, megkezdődött a lakossági előregisztráció. A pályázati felületre való belépésben a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) oldalán bekövetkezett rendszerhiba okoz fennakadást. A külső probléma elhárításán a teljes helyreállításig dolgoznak, több mint ezer előregisztrációs kérelem már beérkezett.”
„A pályázati folyamatban az előregisztrációs és a támogatási kérelmek benyújtása elválik egymástól. A kiírás szerint az előregisztráció jóváhagyásáról a támogató 15 munkanapon belül dönt. A pályázó ezután jelölheti ki a három lehetséges kivitelezőt, akik közül a rendszeren keresztül beérkező ajánlataik alapján választhat. Támogatási kérelmeket az aláírt kivitelezői szerződéssel rendelkezők nyújthatnak majd be” – közölte az Energiaügyi Minsztérium.
Frissítés:
Az Energiaügyi Minisztérium egy, a Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében tájékoztatott arról, hogy a rendszerhibát elhárították, a belépés a pályázati felületre helyreállt. Hozzátették, már négyezer felett jár a benyújtott előregisztrációs kérelmek száma.