Élelmiszerár-emelkedés: új megoldás a boltokban, megjött a fix áras bevásárlás
A lépésre azután került sor, hogy az elszálló infláció miatt a spanyol kormány árcsökkentő intézkedésekre kérte a kiskereskedőket.
Szinte minden országban egyre drasztikusabban emelkednek az élelmiszerárak, amely által a kiskereskedelmi láncok több megoldással igyekeznek visszafogni a drágulást, s a világ egyik legnagyobb boltlánca, a Carrefour is így tett, amely egy érdekes újdonsággal rukkolt elő.
A cég spanyolországi üzleteiben 30 eurós (közel 12 ezer forintos) „kosarakat” vezetett be, amelyekben 30 termék, a mindennapos vásárlások során leginkább keresettek kaptak helyet, mint például a tészta, az olaj, a kávé és a tisztítószerek.
A lépésre azután került sor, hogy az elszálló infláció miatt a spanyol kormány árcsökkentő intézkedésekre kérte a kiskereskedőket, amelyek közül néhányan erőteljes kritikával fogadták a bejelentést, mások azonban munkába lendültek – írta a Napi.hu.
A Carrefour ügyvezető igazgatója, Alexandre de Palmas szerint a jelenlegi helyzet gyors és hatékony intézkedéseket igényel, így a vállalat azon dolgozik, hogy olyan megtakarítási megoldásokat kínáljon, amelyek megvédik a spanyolországi családok vásárlóerejét.
Az European Supermarket Magazine szerint a cég korábban azt is megerősítette, hogy november 30-ig befagyasztják 100 hétköznapi szükségleti árucikk árát, többek között a szardíniakonzervét, a rizsét és a mosogatószerekét.
A cég vezérigazgatója, Alexandre Bompard arról nyilatkozott, miszerint az élelmiszerárak folyamatos emelkedése nyomán a francia fogyasztók egyre költségtudatosabbá válnak, valamint tartóssá válhat a takarékoskodó magatartás, így a kereskedőknek is változtatniuk kell, hogy alkalmazkodni tudjanak.