Hiába minden igyekezet, elektronikus jegyek helyett maradnak a BKV-ellenőrök
Továbbra sincs előrelépés a fővárosi tömegközlekedésben bevezetésre tervezett elektronikus jegyrendszer kapcsán, a BKK jelenleg a kivitelező céggel pereskedik.
Egy évig biztosan kerülgetni kell még a soha be nem fejezett fővárosi elektronikus jegyrendszer soha nem működő, látvány-projektként kihelyezett beléptető kapuit a Deák téri metróállomáson – olvasható a Népszava riportjában.
A kapuk leszereléséhez és elszállításához ugyanis csak a hármas metróvonal felújításának befejezése után kezdhetnek hozzá, mivel ez, illetve az állomás födémjének eredeti állapotba történő visszaállítása olyan összetett műszaki feladat, amely a jelenlegi felújításhoz kapcsolódó utasforgalmi korlátozások idején nem kivitelezhető.
A beléptető kapukat még 2017 nyarán rakták ki, első körben nyitott állapotban tesztelték volna őket, 2018 nyarára pedig bezárták volna mindet – az akkori tervek szerint összesen 810 kaput szereltek volna fel a metróállomásokon, ám ebből végül semmi sem lett.
Az elektronikus jegyrendszer előkészítéséhez a BKK kezdett hozzá 2010-ben, a határidőt akkor 2013-ra tolták, viszont a szállítói szerződést is csak 2014-ben sikerült aláírni a tendergyőztes német Scheidt & Bachmann (S&B) céggel.
A BKK végül 2018-ban azonnali határidővel felmondta a szerződést, a vállalat számviteli nyilvántartásai szerint a projektre 9,823 milliárd forintot költöttek.
Az ügyből több per is lett, a BKK 2021 szeptemberében nyújtotta be a keresetét a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara választottbíróságához a meghiúsult jegyrendszer kapcsán a Scheidt & Bachmann GmbH-val szemben; az ítélet 2023-ban születhet meg.