Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
368,91 Ft
Euró
395,73 Ft
Font
468,43 Ft
Bitcoin
66,016 $

100 ezer eladatlan elektromos autó porosodik a német kereskedésekben és gyárakban

A kereslet hiánya miatt nem tudják eladni ezen járműveket. A német elektromosautó-export ugyan nagyot nőtt, ez önmagában nem lesz elég, hogy megoldja a problémát.

...svg content...Fotó: Unsplash / Illusztráció
Európa

Koós Alexandra

Szerkesztő

Egy autópiaci szakértő szerint körülbelül 100 ezer elektromos autó áll Németországban úgy, hogy nem tudják azt eladni, s úgy látja, ezek a járművek a közeljövőben nem is fognak a vásárlókhoz kerülni, hiszen nincs rájuk kereslet. Mint mondta, a kocsik jelenleg a gyárak közelében található parkolókban vagy a kereskedőkénél várakoznak arra, hogy valaki megvegye őket.

A szakértő szerint ez a jelenség annak köszönhető, hogy az elektromos autókra igényelhető támogatás hirtelen megszűnt, így elapadt a kereslet – írja a Totalcar a Berliner Zeitungra hivatkozva. A német elektromosautó-export az elmúlt évben jelentősen megnőtt, a gyártók 786 ezer autót exportáltak összesen 36 milliárd euró értékben. Soron kívül Vitézy azonnal reagált Karácsony bejelentésére – szerinte Karácsony akár le is mondhatna

Ez 58%-os növekedést jelent a vizsgált időszakot megelőző év adataihoz képest – emelik ki. A tisztán elektromos autók exportbeli részaránya körülbelül 25% volt. Ám Olle szerint az export nem képes minden problémát megoldani, továbbá hosszú távon a felhalmozás nagyon sokba kerül – jegyzik meg a cikkben.

Állítása szerint csak komoly kedvezményekkel lehetne rávenni a vevőket arra, hogy megvásárolják a drága modelleket, így kérdéses meddig tud még ezen a fokon pörögni a német autóipar. De korábban arról is beszámoltunk, hogy a Tesla júniusban öt napra leállítja a gyártást egyetlen európai üzemében, a Berlin melletti Grünheidében.

A hírek szerint fejlesztési és felújítási okokból döntöttek így: egy szóvivő szerint a tervezett üzemszüneti napok a hatékonyság növelését, valamint az alkatrészek rendelkezésre állását és a ciklusidők optimalizálását szolgáló fejlesztésekre lettek beütemezve. Míg ebben a cikkben arra is kitértünk, mely használt autók kártörténetének néznek utána a leggyakrabban a magyarok.