Kiderült, miért nincs több elektromos autó Magyarországon
Miközben Európa-szerte rohamosan növekszik a villanyautók és a tölthető hibridek iránti érdeklődés, hazánk e tekintetben lemaradófélben van.
A illanyautók látványos eredményeket értek el az uniós piacon: az Európai Autógyártók Szövetsége adatai szerint 2021 harmadik negyedévében a tisztán elektromos autók részesedése az új autók piacán már 9,8 százalékos volt, szemben a három évvel korábbi alig több mint 2 százalékos aránnyal – olvasható a K&H közleményében.
Ez kimagasló eredmény, viszont darabszámok tekintetében még van hová fejlődni. Az ominózus időszakban 569 ezer villanyautó kelt el az uniós piacokon, míg benzines és dízeles társaikból több mint 4,6 millió darab.
Magyarországon a harmadik negyedévben 1099 teljesen elektromos új személyautót adtak el a kereskedők, míg a hagyományosokból közel 16 ezret.
A K&H biztos jövő indexben a 30-59 éves magyar lakosság jelentős része több fontos tényezőt nevesített, amelyek akadályozzák az elektromos autók tempósabb térnyerését. A legnagyobb probléma az elektromos autók ára:
- A válaszadók 78 százaléka szerint túl drágák a villanyautók, ez masszív többség, igaz, az egy évvel korábbi felmérésben még a válaszadók 85 százaléka mondta ugyanezt.
- 70 százalékuk véleménye, hogy az elektromos autóknak alacsony a hatótávolsága;
- 63 százalékuk úgy véli, nincs elég áramkút, ahol tölteni lehetne a villanyautókat;
- 62 százalékuk pedig azon a véleményen van, hogy drága a villanyautók javíttatása, szervizelése.
A felmérés szerint a megkérdezettek 53 százaléka szerint túl lassan lehet csak feltölteni az elektromos autókat, 49 százalékuk véleménye, hogy nincs megfelelő szervizháttér.