Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Milyen hatással lehet az elektromos autókra a rekkenő hőség?

A villanyautók tulajdonosai minden bizonnyal elgondolkodhattak már azon, vajon mennyivel csökkenti le a hőség és a miatta folyamatosan működő légkondicionáló az autójukkal megtehető távot. Itt a válasz.

...svg content...Fotó: Unsplash
Külföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az elektromos autók akkumulátorainak tartóssági adataival foglalkozó Recurrent júniusban adott ki egy 7500 amerikai autó valós adatain alapuló tanulmányt, amely a nyár és a forróság hatásait kutatta az elektromos autók hatótávjára. Az autopro.hu cikke szerint ez alapján elmondható, hogy a villanyautók nagyrészt jól működnek nagy hőségben is, mivel erős hőkezelő rendszerrel rendelkeznek az akkumulátoraik hidegen és biztonságosan tartása miatt.

Ennek is köszönhetően csupán 2-5 százaléknyi hatótávot veszítenek 32 Celsius-fok alatti hőmérséklet esetén. Azonban kánikulában, 35 Celsius-fok felett akár 20-30 százaléknyi hatótávot is veszíthetnek – emelik ki. Mint írják, a hőség két esetben tud jelentős problémát okozni az elektromos autók számára. Az egyik, ha túl alacsony szintig hagyjuk lemerülni az autónk telepeit, mivel azok hűtőrendszerének is energiára van szüksége, ami nélkül nem tudnak megfelelően működni. Soron kívül Budapest felkészült a pénteki havazásra: több mint 50 gép bevetésre kész

A másik eset pedig az, ha hosszabb időre a tűző napon hagyjuk az autót. Ha például egy hétig egy helyen kell tárolnunk az elektromos négykerekűt, akkor azt lehetőleg fedett helyen tegyük meg, amennyiben extrém meleget jósolnak – említik meg jó tanácsként. A bekapcsolt klíma kimagaslóan nagy hőfok mellett szintén a hatótáv csökkenését eredményezheti, azonban az autó belsejének fűtése sokkal nagyobb mértékben befolyásolja az akkumulátorok teljesítőképességét.

Az autopro.hu javaslata szerint a hatótáv csökkenésétől azzal is megóvhatjuk magunkat, ha villanyautónkat előhűtjük, amíg a töltőn van, a beltér hűtésének ugyanis a legenergiaigényesebb része a kezdeti hűtés. Egy 35 Celsius-fokos kabin 21 Celsius-fokig való hűtése akár 3-5 kilowatt energiát is felemészthet, míg a 21 Celsius-fok körüli hőmérséklet megtartására 1 kilowatt is elég lehet – magyarázzák.

Korábban azt is megírtuk, hogy hamarosan mindössze percek alatt feltölthetjük az elektromos autókat: úgy tűnik, végre sikerült leküzdeni az egyik legnagyobb kihívást az elektromos járművek kapcsán. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy néhány éven belül több elektromos töltő lehet az USA-ban, mint benzinkút. Ha ugyanis minden ebben az ütemben folytatódik tovább, már 2032-ben jöhet a nagy fordulat.