Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Pánik tört ki a 80 km/órával száguldó utasokkal teli metrón – elaludt a metróvezető

Pánik tört ki a 80 km/órával száguldó utasokkal teli metrón – elaludt a metróvezető

Pánik tört ki a 80 km/órával száguldó utasokkal teli metrón – elaludt a metróvezető
Shutterstock/Illusztráció

San Franciscóban meghökkentő felvétel került nyilvánosságra, amin látható, amint egy MTA vonatvezető elalszik, miközben a zsúfolt szerelvény több mint 50 mérföld/órás (kb. 80 km/órás) sebességgel száguld, és kis híján összeütközik egy autóval.

San Franciscóban megdöbbentő felvétel került nyilvánosságra, amelyen látható, amint egy Muni metróvezető elalszik, miközben a zsúfolt szerelvény több mint 50 mérföld/órás (kb. 80 km/órás) sebességgel száguld, és kis híján összeütközik egy autóval. A kétkocsis metró a Sunset alagútban, a Duboce Park közelében haladt szeptember 4-én, amikor a vezető székében előrebukva látható volt, majd a szerelvény hirtelen gyorsulva vette be a kanyart – derült ki a KRON4 által megszerzett videóból.

A cikk a videó után folytatódik

Az erős kanyar miatt az utasok oldalra sodródtak, sokan a földre estek. A felvételen hallható, ahogy egy rémült nő kétségbeesetten kiált: „Le akarok szállni!”, míg egy másik utas így reagál: „Ó, Istenem!” A hirtelen rázkódás végül felébresztette a vezetőt, aki gyorsan visszavette az irányítást, megállította a metrót, majd felállva próbálta megnyugtatni az utasokat. „Sajnálom. Nyugalom, nyugalom, nyugalom. Nem történt baleset. Nyugalom.” – ismételgette a sokkos állapotban lévő embereknek – írja a New York Post.

A San Francisco Chronicle beszámolója szerint egy nő agyrázkódást szenvedett, és orvosi ellátásban részesült. A San Francisco Városi Közlekedési Ügynökség (SFMTA) hétfőn közölte, hogy a vizsgálat során sem a metróban, sem a pályában nem találtak műszaki hibát.

Ehelyett megerősítették, hogy a történtek oka „az üzemeltető fáradtságából eredő hiba” volt. A hivatalos jelentés szerint a szerelvény „váratlan rázkódó mozgássorozatot produkált, miközben egy kanyart túlzott, 50 mérföld/órás sebességgel vett be”, és ennek következtében „több utas megbillent és elesett a hirtelen mozgás miatt.”

Az ügynökség hozzátette, az esetet belső protokoll szerint kezelik, és a vezetőt azonnal nem vezetői státuszba helyezték. Julie Kirschbaum, az SFMTA közlekedési igazgatója határozottan elítélte a történteket: „Tudjuk, hogy ez félelmetes élmény volt az utasainknak, és ezt nagyon komolyan vesszük.”

„A biztonság mindig a legfontosabb prioritásunk. Elkötelezettek vagyunk a felelősségvállalás mellett ebben a konkrét, elfogadhatatlan esetben, és minden szükséges lépést megteszünk annak érdekében, hogy a Muni biztonságos és megbízható legyen minden utas és a nyilvánosság számára.”