Egyre kisebb mennyiség növekvő ár mellett – így tévesztik meg a gyártók a vásárlókat
Manapság egyáltalán nem szokatlan jelenség már, hogy a különböző gyártók a mennyiséggel és az árral is trükköznek, azt azonban hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy nem csak minket boldogítanak ezzel.
A Spiegel most néhány Németországban értékesített terméket vetett górcső alá, elemzésüket pedig a G7.hu szemlézte. Egy hamburgi Székhelyű fogyasztóvédelmi szervezet öt termék esetében fedezett fel jelentős mértékű trükközést, majd meg is szavaztatta az embereket arról, hogy melyik legyen az „év megtévesztő csomagolása”.
A szégyenpadra felültetett öt termék egyike a sokak által kedvelt sós Pringles, amelynek nemcsak kiszerelése csökkent 200-ról 185 grammra, de egyes kereskedők az árát is megemelték, így a vásárlóknak mintegy 25 százalékkal kell többet fizetniük érte. A gyártó Kelogg szerint a csomagolást csak a fogyasztók étkezési szokásaihoz igazították, ám az áremelés mértéke ennek ellenére is szembetűnő.
Hasonló turpisság figyelhető meg a korábban még 160 grammos Leerdammer sajt esetében is, amelynek súlyát 140 grammra csökkentették, árát pedig oly mértékben megemelték, hogy a számítások szerint a vásárlóknak 43%-kal több pénzt kell otthagyniuk a boltban érte.
Így változnak a termékek a válság idején
Felkerült a listára a Rama is, amelynek ára ugyan többé-kevésbé változatlan maradt, súlyát 500-ról 400 grammra csökkentették, tehát egy 25%-nyi áremelést itt is szépen elrejtettek a vásárlók szeme elől.
A Calgon terméke akár kakukktojás is lehetne ezen a nem túl népszerű listán, ugyanis esetében csak az ajánlott adagolási mennyiségen változtattak. A gyártó szerint ezt egy Európai Uniós irányelv miatt voltak kénytelenek megtenni, ám amennyiben a vásárlók az ajánlás szerinti mennyiséget használják, 42%-os burkolt áremeléssel találkozhatnak, hiszen a doboz tartalma a korábbinál sokkal hamarabb ürül majd ki.
Végül, de nem utolsósorban itt van a Haribo népszerű gumimacija is, amelynek 200 grammos kiszerelését 175 grammra csökkentette a gyártó, ami így változatlan ár mellett is 14%-os többletköltséget jelent a vásárlók számára. Ha valaki úgy érzi, hogy szívesen szavazna a legmegtévesztőbb csomagolásra, az január 22-ig ezen a linken megteheti.