Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Tarlós után Karácsonytól is követeli a dugódíj bevezetését az LMP

Elhárítanák a törvényi akadályokat a szabályozás elől, a dugódíjból befolyó összeget pedig az önkormányzatoknak adnák.

...svg content...Fotó: Pixabay
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Egy 2013-as jogszabály szerint a személyautók úthasználati díját a központi költségvetésbe kell utalni – ismertette Gál József, a párt szóvivője szerdán, online sajtótájékoztatón. Az LMP azonban bármely település számára lehetővé tenné a területén befolyt díj hasznosítását.

A fővárosban évente mintegy kétezer ember hal meg idő előtt a légszennyezettség miatt, amiért a túlzott forgalom okolható – indokolta a kezdeményezést. Az LMP ezért már Tarlós István egykori főpolgármestertől követelte, de követeli Karácsony Gergely jelenlegi városvezetőtől is a dugódíj mihamarabbi bevezetését. Soron kívül Donald Trump ismét felhívta Orbán Viktort

Az a közös kettejükben, hogy amíg ellenzékben voltak, keményen kiálltak a dugódíj mellett, viszont amikor hatalomra kerültek, mind a ketten puhák lettek” – fogalmazott, és egy hatástanulmány elkészítését is sürgette.

Csárdi Antal, az LMP frakcióvezető-helyettese kijelentette: „a főváros a budapestieké, nem engedhetjük meg, hogy az autós forgalom kiszorítsa az itt élőket a városból”. Jelenleg ugyanakkor minden második autó kívülről érkezik a fővárosba.

Szerinte a belvárosiak járnának a legjobban a dugódíjjal, mert csökkenne az átmenő forgalom, a szmog, az utak járhatóbbá válnának, a város élhetőbb és vonzóbb lenne. Ellenkező esetben a budapestiek elveszítik jogukat az egészséges élethez.

Azt mondta: a forgalomcsillapítás által Budapesten is olyan életminőséget lehetne elérni, mint az agglomerációban, így az emberek nem költöznének ki oda.

MTI

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.