Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Drámai fordulat állhat be a valaha volt egyik legsúlyosabb légi-katasztrófa ügyében

Drámai fordulat állhat be a valaha volt egyik legsúlyosabb légi-katasztrófa ügyében

Drámai fordulat állhat be a valaha volt egyik legsúlyosabb légi-katasztrófa ügyében
Shutterstock

Az Air India 787-es Dreamliner gépének június 12-i katasztrófája, amiben 260 ember vesztette életét, talán nem a pilóták hibájából következett be, hanem egy technikai probléma, egészen pontosan egy vízszivárgás okozta elektromos meghibásodás következménye lehet – állítja Mike Andrews amerikai ügyvéd, aki több mint 90 áldozatot képvisel, köztük az 52 brit állampolgárt, akik a tragédiában elhunytak.

Andrews szerint a gép kapitánya, Sumeet Sabharwal (55) és másodpilótája, Clive Kunder (32) jogtalanul lettek felelőssé téve a balesetért. Az eredeti jelentés arra utalt, hogy a gép az ahmedabadi repülőtér közelében zuhant le, mert Sabharwal állítólag kikapcsolta az üzemanyagszivattyút, ám Andrews szerint erre nincs elegendő bizonyíték. Ehelyett a hibás, hordozható vízrendszer – amelyet az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) már egy hónappal a tragédia előtt kiemelt a vécékben – rövidzárlatot okozhatott az elektromos rendszerekben, így a hajtóművek elvesztették a teljesítményüket.

A cikk a videó után folytatódik

A Mirrornak adott exkluzív interjúban Andrews elmondta, hogy négy bennfentes jelentkezett, és kulcsfontosságú információkat szolgáltattak a „műszaki és mérnöki” problémákról, amik a tragédiához vezethettek. Hozzátette, fontolóra vette, hogy több millió dolláros kártérítési pert indítson a Boeing ellen az Egyesült Államok bíróságain.

Andrews találkozott a brit túlélővel, Vishwash Ramesh-sel, aki Leicesterből származik, és az 11A ülésen ült a katasztrófa idején. Az ügyvéd elmondta: „Akinek jelenleg nincs minden adat a birtokában, és a pilótákat hibáztatja, az pusztán találgat, és ez nem fair. Ez nem fair az áldozatoknak, és nem fair a pilóták családjának, hiszen ők is áldozatok, különösen akkor, ha kiderül, hogy műszaki hiba történt, és teljesen ártatlanok.”

Nem zárultak le a nyomozások

„Ha valaki olyan narratívát próbál megalkotni, hogy a pilóták a hibásak, miközben tudja, hogy vízszivárgások is okozhatják ezt, az súlyosbítja a felelősséget számomra.”

Az előzetes jelentés szerint az egyik pilóta a üzemanyag-kapcsoló utalva így szólt: „Miért kapcsoltad ki?” A másik pedig azt állította: „Én nem tettem.” Andrews azonban hangsúlyozta, hogy csak a repülési adatrögzítő és a fekete doboz adatok egy kis részét sikerült eddig visszanyerni és elemezni.

Az ügyvéd Freedom of Information kérelmet nyújtott be az Egyesült Államokban, hogy megszerezze a vizsgálat teljes eredményét, amely válaszokat adhat az áldozatok családjainak. Andrews az indiai Surat, Diu, Vadodara, Mumbai és Ahmedabad városokban járt, mielőtt a brit családokkal találkozott. A túlélő Ramesh testvére, Nayan Kumar Ramesh, 27, életét vesztette a katasztrófában.

A fájdalom nem enyhül

„Mr. Ramesh nemcsak túlélő, hanem áldozat is. Elvesztette a testvérét, és a családja borzasztóan szenved. Amit meg tudok állapítani, az az, hogy nagyon szorgalmas család, és megérdemlik a képviseletet és a válaszokat. Ők azok, akik soha nem gondolták volna, hogy ilyesmi történhet velük.”

A tragédia egyik legsúlyosabb következménye Imtiyaz Ali Syed családját érintette: Javed Syed, 37, a nyugat-londoni hotelmenedzser, felesége Mariam, 35, és két kisgyermeke, Zayn, hat, valamint Amani, négy éves, mind életüket vesztették a katasztrófában. A család hosszú ideje várt Eid-ünnepi utazásra indult Indiába, hogy meglátogassák Javed beteg édesanyját.

Az Air India tragédiája az indiai légiközlekedés történetének legnagyobb, egy repülőgépet érintő balesete lett, és az új elmélet szerint a vízszivárgás okozta elektromos rövidzárlat a felelős a hajtóművek leállásáért.