Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,59 Ft
Euró
389,35 Ft
Font
453,65 Ft
Bitcoin
63,169 $

Drasztikusan drágulhat a közös költség az óriásplakátok kihelyezésének betiltása miatt

A szakértő szerint mindez súlyos következményekkel járhat a lakókra, emellett pedig a társasházak lakói közötti feszültségek is növekednének.

Fotó: Unsplash
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

A társasházak bevételének jelentős része hagyományosan az óriásplakátokból származik Csongrádi-Sebestyén Sándor közös képviselő szerint. „A betiltás például 100%-os közösköltség-emelést eredményezne, ami jelentős terhet róna az ott lakókra. Fontos, hogy körültekintően és megfontoltan tervezzük meg az ilyen változásokat, hogy ne csapjon le újabb váratlan teher a lakóközösségekre” – magyarázta. Majd hozzátette, a plakátok kihelyezésének elmaradása súlyos következményekkel járhat az ott lakókra, leginkább az idősekre nézve, különösen a jelenlegi inflációs környezetben.

De a szakértő szerint emellett a társasházak lakói közötti feszültségek is növekednének. „Lassú szegénységbe, sőt akár mély nyomorba sodorhatja az ott élőket, negatív hatással lehet az ingatlanok értékére is” – fogalmazott. Ezt követően azzal folytatta: „Ha az emberek elkezdik azt gondolni, hogy a társasházukban milyen magas a közös költség, akár az ingatlanpiaci értékeket is csökkentheti”. Állítása szerint akár 60-70%-os bevételkiesést is eredményezhet a gigaplakátok betiltása, ugyanis az érintett társasházak bevételének jelentős része a reklámbevételekből származott.

Ha ezek a bevételi források váratlanul megszűnnek, ami jelentős anyagi kiesést eredményez, akkor a társasház fenntartása és működtetése érdekében szükséges lépéseket kell tenni. Mindeközben a társasházakkal foglalkozó szakember szerint más alternatív megoldás jelenleg nincs, ugyanis a lakók külső segítség nélkül nem tudják fenntartani a társasházakat – írja a Magyar Nemzet. Mint arról már korábban beszámoltunk, több ezer illegális vagy nem szabályos reklámfelület tűnhet el a közterületekről.

A Magyar Reklámszövetség szerint ugyanis a 45 ezer reklámfelület nagyjából 10%-a illegális vagy nem szabályos, júliustól pedig már csak olyan felületeken lehet hirdetni, amelyek szerepelnek az úgynevezett országos reklámkataszterben, amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ellenőriz majd. A téma kapcsán Karácsony Gergely főpolgármester korábban arról beszélt, rengeteg illegális plakát van Budapesten, de a kormányhivatal, „aminek az lenne a dolga, hogy leszedje ezeket”, nem tisztítja meg tőlük a történelmi városképet.

Egyúttal leszögezte, elindultak a jogi folyamatok, a bíróság elismerte, hogy a fővárosnak van joga a közterület tulajdonosaként megtiltani ezeknek a gigaplakátoknak a kihelyezését – írja korábbi cikkében az rtl.hu. Ám ha a bírósági döntés ellenére sem tűnnek el a budapesti illegális plakátok, „akkor a saját kezével fogja őket levágni”. „Budapest gyönyörű épületei nem hirdetőoszlopok, hanem a világ egyik legszebb városának épületei” – hangsúlyozta a főpolgármester, majd ígéretet tett arra, hogy megtisztítják a fővárost „az illegális gigahirdetésektől”.