Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Tovább drágulhatnak az autók, a határ a csillagos ég

Miközben a 2021 első félévében Magyarországon értékesített 75 ezer darab autó 11 százalékos bővülést jelent, ennek ellenére is jócskán elmaradtunk a 2019-es eladásoktól.

...svg content...Twenty20
Belföld
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A Világgazdaságnak adott interjújában Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke elmondta, a vásárlók a járvány miatt eleve óvatosabbak, ráadásul a környezetvédelmi normák miatt emelkedett az új autók ára, az ellátás is akadozik, részben a globális chiphiány miatt.

A lízingpiacon is jól látható az autópiaci áremelkedés. Bár a személyautó-vásárlásokat a lízingcégek 97,5 milliárd forinttal finanszírozták, szemben az egy évvel korábbi 84 milliárd forinttal, ám a szerződések száma nem növekedett, az a 2017-es szinten volt. Soron kívül A havazás megbénította a vasúti közlekedést – masszív késések és kimaradó járatok

Az új autók piacán a kereslet nem emelkedett, ráadásul a kínálat is akadozik, részben az alapanyagok árának emelkedése, valamint a globális chiphiány miatt. A mostani kilátások szerint az új autók drágulása még nem állt meg, a második félévben folytatódhat, ám az áremelkedés mértékét egyelőre nehéz megbecsülni.

Autógyáranként jelentős eltérés mutatkozik, hogy mennyire tudják teljesíteni a számukra előírt flotta szintű CO2 kibocsátási elvárást a jövőre nézve, van akinek igen komoly hátrányt kell ledolgoznia még, hogy ne kelljen büntetést fizetnie a kvóta túllépése miatt.

Érdemes megemlíteni, hogy a vásárlói szokások átalakulása sem feltétlenül segíti a kvótarendszer betarthatóságát: az elmúlt években felkapott „városi terepjárók” méretüknél és súlyuknál fogva eleve nagyobb károsanyag-kibocsátással bírnak – magyarázta a szakember.

Zs. Nagy István hozzátette, az újautó-piaci változások a használt piacra is hatnak – az árak emelkedése a használt eszközök esetén is látszik, ez a hazai piacon különösen tetten érhető. A használtautó-piac élénkül: amíg a magánszemélyek kivárnak, vagy egyszerűen nem akarnak magasabb költségek árán új autóba ülni, addig a cégek továbbra is cserélni fogják bizonyos kilométerkorlát után az autóikat.